Як діяти, якщо відмінять карантин

23.06.2021 12:47
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (46)

   Тенденція щодо зменшення кількості виявлених випадків захворювання на COVID-19 – це дуже позитивний момент для нашої країни. Наразі карантин продовжено до кінця місяця, але позитивна статистика може вплинути на його відміну. Отже, варто згадати про особливості проведення закупівель за процедурою «Звіт про укладений договір (COVID-19)», як саме необхідно діяти замовникам?

   Сама життєва ситуація з карантином відповіла на популярне серед  замовників питання: чому не бажано було укладати договір за «ковід-процедурою» одразу до кінця року? Тому що реально може виникнути проблема – що робити, коли карантин буде скасовано? Постанова 225 відмінена, вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень – контролюючі органи обов’язково будуть задавати питання.

   Отже, радимо вже зараз приводити до ладу свої «коронавірусні закупівлі». Нагадаємо, що ви можете зробити для цього. 

   Особливість «коронавірусних закупівель» полягає в тому, що вони  були виведені з-під дії Закону “Про публічні закупівлі”. Порядок їх проведення, а також перелік товарів, робіт та послуг, що можуть закуповуватися за коронавірусною процедурою було затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225. Коронавірусна процедура закупівлі проводиться виключно уповноваженою замовником особою, яка призначається наказом керівника замовника. Уповноважена особа призначається окремим наказом!

    Процедурою закупівлі передбачається укладення прямого договору з постачальником з обов’язковим подальшим оприлюдненням в електронній системі закупівель звіту про укладений договір, укладеного договору з усіма додатками та звіту про виконання договору. Вартісні межі для укладеного договору значення не мають.

   Також передбачаються штрафні санкції за порушення під час проведення коронавірусних закупівель:

— За неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», – передбачено накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 — За придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог закону, – передбачено накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (у разі безпідставного проведення коронавірусної закупівлі).

   Замовник обов’язково має звірити назви товарів, робіт та послуг, на постачання яких укладено договори за коронавірусною процедурою. Крім того, обов’язково потрібно перевірити, чи має право саме ваш заклад здійснювати таку закупівлю.

   Звіт про укладений договір, укладений договір та додатки до нього повинні бути оприлюднені в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів, звіт про виконання договору – протягом двадцяти робочих днів з дня закінчення строку дії договору, або його виконання сторонами, або його розірвання.

   Також радимо перевірити закупівлі товарів на відповідність нормам Постанови 224: чи не нарахований випадково податок на додану вартість там, де його не повинно бути. Вам допоможе інформація, що міститься у Переліку, затвердженому Постановою 224.

  Пам’ятайте!  Від оподаткування ПДВ звільняються лише товари, робіт і послуг це не стосується.

   Не забувайте, що Постанова 224 має чітко вказаний термін дії — протягом строку дії пункту 71 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України — Тимчасово, на період, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

   Документи та матеріали, які не оприлюднюються в електронній системі закупівель, також мають у вас бути. В першу чергу, це документи, що підтверджують відповідність засобів індивідуального захисту певним стандартам. Документ про відповідність в системі електронних закупівель не оприлюднюється, але постачальник повинен його надати – пам’ятайте про це.

   Автор статті – Тетяна Руденко 


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку