З 16 квітня 2021 року в системі Прозорро при поданні пропозиції в усіх конкурентних закупівлях, крім допорогових, стане обов’язковим накладання електронного підпису на пропозицію. Мається на увазі підписання пропозиції в цілому під час її подання через електронний майданчик.
Чому це буде обов’язковим?
Відповідно Наказу №1082, замовники повинні вимагати у учасників накладання електронного підпису на пропозицію, хоча це, по суті, підтверджує дії Постачальника в системі. Майже всі замовники у своїй документації зазначають таку вимогу.
За нашими дослідженнями, більше 60% замовникам доводилось відхиляти пропозицію учасників тому, що вони не наклали на свою пропозицію електронний підпис.
Отже, для того, щоб уникнути таких помилок під час подання пропозицій та уникнення відхилень в майбутньому через неуважність, в системі буде обов’язковим накладання підпису під час подання пропозиції.
Чи зможе нерезидент подати пропозицію без накладання електронного підпису?
Так. Нерезиденти зможуть подати пропозицію без накладання електронного підпису, оскільки для підприємств, які зареєстровані в системі як нерезиденти цей функціонал буде необов’язковим.
Які є види електронних підписів?
Ми вже писали про види електронних підписів та різницю між ними. У нашій статті ви зможете ще раз ознайомитись з цією інформацією.
Який електронний підпис має використовувати постачальник?
Постачальник має використовувати підпис, який передбачений тендерною документацією/умовами закупівлі Замовника. Тобто вам необхідно звертати увагу, яку вимогу щодо накладання електронного підпису прописав замовник.
Наприклад, якщо вимога в тендерній документації зазначена як: “підписати пропозицію КЕП/УЕП”, то учасник може підписати пропозицію як КЕП так і УЕП на свій вибір.
У тому випадку, коли Замовник вимагає підписати пропозицію КЕП, Учасник має підписати саме КЕП, оскільки підписання УЕП може бути підставою для відхилення.
Отже перед тим, чк подати пропозицію, уважно прочийте вимоги документації Замовника щодо підписання пропозиції та перевірте свій підпис, щоб він відповідав цим вимогам.
Де можна оформити електронний підпис?
Існує перелік надавачів електронних довірчих послуг https://czo.gov.ua/ca-registry. Підпис можна отримати, звернувшись до будь-кого з них. Умови оформлення підпису також можуть бути різними і, зазвичай, цей процес займає від кількох хвилин до кількох днів.
Обов’язково звертайте увагу на те, який підпис оформлюєте – КЕП чи УЕП.
Хто має накладати електронний підпис на пропозицію?
Інформацію про те, ким має бути підписана пропозиція, Замовник зазначає в своїй документації. Але, зазвичай, електронним підписом має підписувати особа, уповноважена на підписання тендерної пропозиції.
При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org