Відкриті торги з особливостями – тип процедури, яку можуть оголошувати замовники згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова)
Пороги для застосування відкритих торгів з особливостями:
- від 100 тис. грн для товарів та послуг;
- від 200 тис. грн. для поточного ремонту;
- від 1,5 млн. грн. для робіт.
Етапи проведення відкритих торгів з Особливостями:
Відкриті торги з особливостями здійснюються згідно з річним планом.
В кабінеті, в меню користувача МІЙ ДЗО в розділі МОЇ ПЛАНИ ЗАКУПІВЕЛЬ створіть план, переведіть його в статус Запланований, в разі необхідності додайте Обґрунтування та натисніть Оголосити цю закупівлю:
У блоці ОСНОВНІ ПАРАМЕТРИ ЗАКУПІВЛІ є можливість приховати юридичну адресу – поставте відмітку Приховати адресу. В іншому випадку, юридична адреса, яка вказана в Профілі організації, буде відображатися в закупівлі:
Якщо проведення закупівлі відбувається за кошти донора, оберіть його з переліку:
Проведення аукціону у відкритих торгах з особливостями є опціональним. При створенні закупівлі, за замовчуванням буде створюватись аукціон. Проте можливість провести закупівлю без аукціону, при наявності певних підстав. Відповідно до пункту 37 Особливостей за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону. Дане рішення формується Замовником у довільній формі, та ви можете додати його при публікації самого оголошення разом із переліком документів.
У блоці ЗАГАЛЬНА НФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ поле Опис предмета закупівлі продубльовано автоматично з плану.
Поле Примітки не обов’язкове для заповнення:
У блоці СПЕЦИФІКАЦІЯ ЗАКУПІВЛІ – (ЛОТ 1) обов’язково заповніть поля:
- конкретна назва частини (лоту) предмету закупівлі;
- очікувана вартість закупівлі;
- розмір мінімального кроку пониження ціни.
Якщо Ви вимагаєте забезпечення тендерної пропозиції, то обов’язково вкажіть розмір забезпечення тендерних пропозицій у грошовому еквіваленті.
Звертаємо Вашу увагу! Згідно зі статтею 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) розмір тендерного забезпечення не може перевищувати 0,5% очікуваної вартості закупівлі при закупівлі робіт та не може перевищувати 3%, якщо закуповуються товари чи послуги.
Склад лоту 1 – обов’язково заповніть поля:
- конкретна назва предмета закупівлі;
- кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг;
- класифікація за ДК 021:2015;
- країна;
- кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг.
Інші поля не обов’язкові для заповнення, але у разі необхідності їх можна заповнити:
Розділ УМОВИ ОПЛАТИ ЗГІДНО ІЗ ДОГОВОРОМ – обов’язковий для заповнення:
- подія – оберіть подію, після якої буде оплата по договору;
- опис – обов’язкове для заповнення тільки у випадку коли обрано подію Інша подія;
- тип оплати;
- розмір оплати (зазначається у відсотках);
- період – поставте цифру та з переліку оберіть які це будуть дні – робочі, банківські, календарні.
У разі необхідності можна видалити або додати умову оплати:
Звертаємо Вашу увагу! Розділ УМОВИ ОПЛАТИ ЗГІДНО ІЗ ДОГОВОРОМ у багатолотовій процедурі необхідно обов’язково заповнити по кожному з лотів.
Розділ УМОВИ ПОСТАВКИ.
Цей функціонал є опціональним, тобто Замовники можуть заповнювати інформацію про умови поставки на свій розсуд:
Заповніть (оберіть з випадаючого списку) поля:
- Поставка після події:
2. Тип поставки:
3. Опис – вкажіть подію, яка ініціює процес поставки, та додайте необхідний опис для уточнення.
Звертаємо Вашу увагу! Це поле є опціональним для заповнення.
Наприклад:
4. Розмір оплати.
Звертаємо Вашу увагу! Загальна сума умов оплати повинна складати 100%. Якщо у Вас декілька лотів, то загальна сума умов оплати повинна складати по 100% по кожному з лотів.
5. Період.
Вкажіть, протягом якого періоду (кількості днів) з дня настання «Поставка після події», що наведені в пункті 1, буде здійснена обрана Подія. Наприклад, протягом 7 днів з дня підписання договору:
Звертаємо Вашу увагу! Якщо закупівлею передбачено поставку партіями, то Ви можете додати декілька умов поставки:
Блок ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.
Тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням особливостей, зазначених в п. 28 Постанови. Обов’язково зазначте у тендерній документації, що учасник підтверджує дані шляхом самодекларації (ставить галочки при поданні пропозиції у відповідних полях). Тільки переможець завантажує довідку з МВС про несудимість.
Натисніть на кнопку Додати файл документації – завантажте необхідні документи, вказавши тип та рівень документу. Документ завантажиться в ЦБД після публікації закупівлі.
Звертаємо Вашу увагу! Якщо у закупівлі декілька лотів, то документи, завантажені у блок ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ продублюються в кожному лоті.
Звертаємо Вашу увагу! Блок ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ повинен обов’язково містити проект договору.
Ви можете скористатися своїм варіантом договору:
або шаблоном договору, закладеним в Прозорро.
Цей шаблон необхідно попередньо завантажити, натиснувши на кнопку Загальний проект договору ЦЗО:
додати у блок ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ з типом документу – Проект договору та поставити відмітку біля Використати проект договору ЦЗО:
Звертаємо Вашу увагу! Інформація про Підписанта є обов’язковою на етапі створення закупівлі, якщо використовується проект договору ЦЗО. Для того, щоб інформація про Підписанта заповнювалась системою автоматично – внесіть дані у профіль: МІЙ ДЗО (меню користувача) – МОЯ КОМПАНІЯ – ПРОФІЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ.
Інформація про Підписанта доступна для редагування, до того, як Ви поставите галочку у полі Використати проект договору ЦЗО:
Блок КОНФІГУРАЦІЇ ТЕНДЕРА – заповнюється системою автоматично:
Блок КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ.
Розділ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДМОВИ В УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ – не заповнюєте.
Відповідно до пункту 28 Постанови Замовник не може вимагати від Учасника документи для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах.
Звертаємо Вашу увагу! Якщо очікувана вартість закупівлі більше 20 мл. грн., то в розділі ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДМОВИ В УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, система автоматично ставить галочку біля даного пункту (даний критерій не редагується):
Розділ МОВА.
Інформація про мову тендерної пропозиції системою автоматично відмічається – українська (обов’язково). У разі необхідності додайте з переліку:
Розділ СТРОК ДІЇ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ – обов’язковий для заповнення.
Якщо Ви ставите відмітку у поле – задати мінімальне значення, то у учасника буде можливість вказати більшу кількість днів строку дії тендерної пропозиції, ніж вказано Замовником у полі Мінімальна кількість днів дії тендерної пропозиції:
Якщо Ви ставите відмітку у поле – задати очікуване значення, то у учасника буде можливість лише погодитись із вказаної кількістю днів строку дії тендерної пропозиції, вказаною Замовником у полі Мінімальна кількість днів дії тендерної пропозиції:
Звертаємо Вашу увагу! Якщо поле Мінімальна кількість днів дії тендерної пропозиції не заповнювати – система автоматично проставить 90 днів.
Звертаємо Вашу увагу! Обов’язково треба обрати мінімальне або очікуване значення.
У разі необхідності можна додати спосіб підтвердження – Документ або Заява, заповнивши поля Заголовок та Опис:
Звертаємо Вашу увагу! При редагуванні опублікованої закупівлі змінити відмітку у мінімальному або очікуваному значенні – не можливо.
Поле Мінімальна кількість днів дії тендерної пропозиції – доступне для редагування.
Розділ ІНФОРМУВАННЯ ПРО СУБПІДРЯДНИКОВ/СПІВВИКОНАВЦІВ – заповнюється у випадку закупівлі робіт або послуг.
Звертаємо Вашу увагу! Пункт 18 частини 2 статті 22 Закону зобов’язує Замовника встановити вимогу в тендерній документації про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю — у разі закупівлі робіт або послуг.
У разі необхідності можна додати спосіб підтвердження:
- при відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця спосіб підтвердження – Документ або Заява.
- при наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця спосіб підтвердження – Документ.
тоді поля Заголовок та Опис обов’язкові для заповнення:
Розділ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ОБОВ’ЯЗКОВО заповніть, якщо у розділі СПЕЦИФІКАЦІЯ ЗАКУПІВЛІ був зазначений відповідний пункт:
Спосіб підтвердження – Документ, заповніть поля Заголовок та Опис, відсоток розміру забезпечення тендерної пропозиції система ставить автоматично.
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій – не обов’язковий для заповнення:
Розділ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ УМОВ ДОГОВОРУ – заповніть у разі необхідності.
Звертаємо Вашу увагу! Забезпечення виконання умов договору надає тільки Переможець.
Згідно статті 27 Закону «Про публічні закупівлі» розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5% вартості договору про закупівлю.
Якщо у закупівлі декілька лотів, інформація по кожному заповнюється окремо.
Звертаємо Вашу увагу! В разі необхідності можна застосувати обидві вимоги забезпечення виконання умов договору.
Поставте галочку і оберіть форму для заповнення:
Звертаємо Вашу увагу! Кожне поле є обов’язковим для заповнення. Цифрове значення оберіть в залежності від меж, вказаних системою. Є можливість Додати спосіб підтвердження:
Якщо відповідно до Статті 546 ЦКУ є необхідність додати інші вимоги забезпечення виконання умов договору, то поставте галочку у полі При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що і заповніть форму Інші вимоги:
Для обрання документу зі списку вже завантажених – додайте його до тендерної документації, обов’язково вкажіть Тип документу – Кваліфікаційні критерії та збережіть Чернетку.
Розділ КРИТЕРІЇ ПО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ УКРАЇНИ – опціональний.
Звертаємо Вашу увагу! Замовник може встановити кваліфікаційний критерій як до всієї закупівлі, так і окремо до лоту. Проте, в разі додання критеріїв до всієї закупівлі, створити критерій до лоту вже не буде можливості.
Відповідно до п.28 Постанови Замовник у тендерній документації повинен зазначити один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям.
Відповідно до абзацу 2 п. 48 Постанови у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до п. 29 Постанови передбачені деякі обмеження. У разі проведення відкритих торгів з особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону Замовником не застосовуються.
При оголошенні закупівлі послуг та робіт зазначення в електронних полях мінімум 1 кваліфікаційного критерія є обов’язковим.
Оберіть критерій, який Ви будете використовувати в закупівлі:
Обов’язково заповніть Назву вимоги та, у разі необхідності, додайте спосіб підтвердження, який у кваліфікаційних критеріях завжди Документ:
В полі Назва вимоги можна зазначити деталі критерія, наприклад, підтверджується, що учасник має достатньо кваліфікованих працівників.
Звертаємо Вашу увагу! Якщо Ви додали спосіб підтвердження, то поля Заголовок та Опис обов’язкові для заповнення:
Розділ КРИТЕРІЯ UKRAINE FACILITY– опціональний.
Звертаємо Вашу увагу! Замовники зобов’язані використовувати ці критерії в разі проведення закупівлі за кошти Ukraine Facility.
Нагадуємо! Якщо закупівля за кошти Ukraine Facility у блоці ОСНОВНІ ПАРАМЕТРИ ЗАКУПІВЛІ, в розділі ОСОБЛИВОСТІ БЮДЖЕТУ ЗАКУПІВЛІ обов’язково оберіть донора – Ukraine Facility:
Звертаємо Вашу увагу! Замовник може активувати чи деактивувати критерії при публікації закупівлі або редагуванні в залежності від предмета закупівлі та від наявності субпідрядників/співвиконавців.
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця:
- учасник повинен бути зареєстрований у прийнятній країні відповідно до вимог Ukraine Facility;
- до учасника процедури закупівлі, не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу;
- усі товари, товари у складі закупівель послуг, товари та/або матеріальні ресурси у складі закупівель послуг з поточного ремонту/робіт, які закуповуються походять з прийнятних країн.
Звертаємо Вашу увагу! Після того, як Ви поставили відмітку біля потрібного критерію, якщо є необхідність, можна обрати спосіб підтвердження. Якщо спосіб підтвердження – Документ або Заява, то поля Заголовок та Опис обов’язкові для заповнення:
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця:
- учасник повинен бути зареєстрований у прийнятній країні відповідно до вимог Ukraine Facility;
- суб’єкт господарювання, чиї спроможності можуть бути залучені як субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт чи надання послуг зареєстрований у прийнятній країні;
- до учасника процедури закупівлі, не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу;
- до субпідрядника/співвиконавця є особами, до яких не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу;
- усі товари, товари у складі закупівель послуг, товари та/або матеріальні ресурси у складі закупівель послуг з поточного ремонту/робіт, які закуповуються походять з прийнятних країн:
Звертаємо Вашу увагу! Щоб мати можливість обрати документ зі списку вже завантажених – попередньо додайте необхідні документи у блок ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ та збережіть чернетку.
В блоці ДАТИ ТА СТРОКИ зазначте Кінцевий строк подання тендерних пропозицій, він повинен тривати не менше 7 календарних днів при закупівлі товарів та послуг та не менш 14 календарних днів при закупівлі робіт. Години вкажіть за бажанням.
Перевірте заповнену інформацію та натисніть ОПУБЛІКУВАТИ:
При успішній публікації система повідомить: зміни збережено, тендер опубліковано.
Натисніть НАКЛАСТИ КЕП НА УМОВИ ОГОЛОШЕННЯ та підпишіть.
Після підписання КЕП система перевіряє відповідність вимогам та автоматично переводить закупівлю в статус Оголошена, де одночасно починаються періоди Уточнень, Оскаржень та Подання пропозицій. Редагувати закупівлю можливо до завершення періоду Подання пропозицій.
Звертаємо Вашу увагу! У разі внесення змін строк подання пропозицій має бути продовжений так, щоб він становив не менше 4 днів:
Обов’язково після закінчення редагування натисніть НАКЛАСТИ КЕП НА УМОВИ ОГОЛОШЕННЯ та підпишіть.
Учасник на етапі подання пропозиції має право звернутися до замовника не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Для надання відповіді натисніть вкладку ЗВЕРНЕННЯ:
Заповніть поле Надайте Вашу відповідь та натисніть ОПУБЛІКУВАТИ ВІДПОВІДЬ:
Після завершення періоду подання пропозицій система автоматично призначає дату аукціону. Якщо подана тільки одна пропозиція, то закупівля одразу переходить у статус Кваліфікація переможця:
Щоб розглянути документи учасника в період Кваліфікації переможця у блоці Реєстр пропозицій натисніть Пропозиція:
Звертаємо Вашу увагу! Строк розгляду пропозиції не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня завершення електронного аукціону/завершення прийому пропозицій. Строк розгляду пропозиції може бути аргументовано продовжений до 20 робочих днів.
Для продовження строк розгляду пропозиції натисніть Подовжити термін розгляду пропозицій та завантажте відповідний протокол:
пропишіть обґрунтування, натисніть ЗБЕРЕГТИ та підпишіть КЕП:
Згідно з пунктом 43 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 можна надати можливість Учаснику виправити помилки в тендерній пропозиції на етапі кваліфікації переможця протягом 24 годин, але не пізніше ніж за 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій.
Повідомлення про усунення невідповідностей має містити таку інформацію:
- перелік виявлених невідповідностей;
- посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності;
- перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Для відправки повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей натисніть відповідну кнопку у блоці Протокол розкриття та Ок:
Заповніть повідомлення, натисніть ЗБЕРЕГТИ:
та обов’язково підпишіть КЕП:
Щоб визначити Учасника переможцем у блоці Протокол розкриття натисніть ПЕРЕМОЖЕЦЬ:
Завантажте відповідний протокол за алгоритмом, поставте відмітки відповідності і натисніть ЗБЕРЕГТИ:
Обов’язково натисніть НАКЛАСТИ КЕП та підпишіть.
Щоб дискваліфікувати Учасника у блоці Протокол розкриття натисніть ДИСКВАЛІФІКУВАТИ:
Завантажте відповідний протокол за алгоритмом:
Оберіть підстави для відхилення:
Звертаємо Вашу увагу! У в разі проведення закупівлі за кошти Ukraine Facility є додаткові підстави для відхилення:
Заповніть поле Аргументація і натисніть ЗБЕРЕГТИ:
Обов’язково натисніть НАКЛАСТИ КЕП та підпишіть.
Після визначення переможця система автоматично формує Повідомлення про намір укласти договір:
Період оскаржень рішення, дій або бездіяльності замовника триває 5 днів.
Звертаємо Вашу увагу! У випадку подання однієї пропозиції Замовник може відмінити рішення по переможцю поки триває період оскарження.
У разі виникнення такої дії натисніть Відмінити рішення:
Статус Учасника стане На розгляді:
Після завершення періоду оскаржень замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем не раніше ніж через 5 днів та не пізніше ніж 15 днів, з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Строк для укладання договору може бути аргументовано продовжений до 60 днів.
Звертаємо Вашу увагу! На цьому етапі закупівлю можна відмінити.
У разі відміни відкритих торгів, при наявній одній або декількох причин, що перераховані в ст.50 Постанови, Замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення:
Обов’язково додайте необхідний документ, оберіть Причину скасування, заповніть поле Пояснення причин та натисніть ЗБЕРЕГТИ:
Також є можливість відмінити частково – скасувати лот:
Обов’язково натисніть НАКЛАСТИ КЕП та підпишіть:
Звертаємо Вашу увагу! До моменту підписання КЕП у Вас є можливість відмінити рішення.
Період оскарження відміни закупівлі триває 10 днів.
Звертаємо Вашу увагу! Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Для завантаження договору натисніть ДОДАТИ КОНТРАКТ:
Заповніть дані щодо договору. Завантажте договір за таким алгоритмом:
Заповніть всі поля, корегуючи, при необхідності, ціну договору без ПДВ, ціну за одиницю, дати та натисніть ЗБЕРЕГТИ:
Звертаємо Вашу увагу! До моменту накладення КЕП є можливість редагувати внесену інформацію:
Оновіть сторінку та натисніть ДОДАТИ КОНТРАКТ:
Після завантаження Договору та підписання КЕП закупівля набуде статусу ЗАВЕРШЕНА.
Система автоматично сформує Звіт про проведення процедури:


