ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН

Прозорро маркет та запит цінових пропозицій та коли їх можна використовувати

16.10.2020 10:23
0
Поділитися на facebook
Поділитись

   Як купувати на Prozorro Market зараз і як – після реалізації функціоналу запиту ціни пропозицій

   14 вересня уряд прийняв постанову № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу». Ця постанова розкриває повний потенціал Prozorro Market для бізнесу та держави.

   Постановою передбачена можливість купувати на Prozorro Market товари від 50 тис. грн через функціонал запиту ціни пропозицій. ДП “Прозорро” вже закінчило розробку і зараз відбувається його тестування. Але до реалізації нового функціоналу ви можете спокійно купувати в Prozorro Market до 50 тис. грн, адже це можливість дуже вигідно та швидко придбати необхідні товари. У цьому листі ми детально пояснимо як.

   Як купувати на Prozorro Market зараз?

   До реалізації функціоналу запиту ціни пропозицій, замовники можуть купувати в електронному калатозі товари тільки на суму до 50 тис грн за одним кодом CPV.

  Для того, щоб придбати товар через каталог, необхідно на майданчику обрати необхідний товар. Покласти товар у кошик. Після того, як ви обрали всі необхідні товари — перейти до кошику та оформити замовлення. Після цього протягом 2-х діб постачальник має зв’язатись з замовником та укласти договір. На цьому етапі все як у звичайному інтернет-магазині. Після того, як постачальник підтвердив замовлення, потрібно сформувати чернетку звіту для того, щоб оприлюднити звіт про укладання договору.

   Порада:  до закупівлі доцільно уточнити у постачальника наявність товару у необхідній кількості, якщо організація купує велику кількість товару.

   Як купувати на Prozorro Market після реалізації запиту ціни пропозицій?

   Закупівля товарів через запит ціни пропозицій дуже схожа по суті на закупівлю товарів після укладання рамкової угоди.

   Якщо на необхідний замовнику товар є більше двох пропозицій, то замовник через електронну систему закупівель вказуватиме необхідний товар, обсяги, терміни поставки. Система надсилатиме запит на ціну до всіх кваліфікованих постачальників. У відповідь постачальники через Prozorro нададуть свою актуальну пропозицію, а система автоматично визначить переможця, що запропонує найбільш вигідну ціну.

   Час від оголошення закупівлі до визначення переможця складатиме 2 доби. Після визначення переможця з найбільш низькою ціною, Замовник укладає з ним договір.

   Чи можна буде купувати через запит ціни пропозицій товари на суму менше, ніж 50 тис грн?

   Так, через запит ціни пропозицій можна буде купувати товари на суму, меншу ніж 50 тис грн. Це не заборонено.

   Коли буде реалізований запит ціни пропозицій?

   На реалізацію даного виду закупівлі у ДП “Прозорро” є 3 місяці з дня завтердження Постанови.

   Які товари можна придбати на Prozorro Market?

   Зараз на Prozorro Market можна придбати найбільш популярні у замовників товари широкого вжитку та медичні товари. 

   Як працює каталог? 

   Хто вирішує, які постачальники представлені у каталогах і чи може замовник запропонувати постачальника?

   Адміністратор каталогу — централізована закупівельна організація ДУ “Професійні закупівлі” здійснює відбір постачальників товарів широкого вжитку.  Медичні товари адмініструє ДП “Медичні закупівлі”. Вони перевіряють досвід постачальників, створюють профілі товарів, встановлюють цінові межі та визначають правила роботи постачальників у каталогах.

   Кваліфікуватись у каталогах може будь-який постачальник. Для кваліфікації достатньо підтвердити свій досвід та надати необхідні дозвільні документи для групи медичних товарів. Адміністратор каталогу самостійно перевіряє інформацію про потенційного постачальника у відкритих реєстрах.

   Як захищений замовник при закупівлі товарів на Prozorro Market?

   Щоб забезпечити комфортну роботу замовників та чесну конкуренцію серед постачальників, ЦЗО встановлюють для постачальників певні правила. При порушенні цих правил, учасник тимчасово втрачає доступ до каталогу.

   Діє тимчасове припинення доступу учасника до каталогу за наступні порушення:

  • ціна товару не відповідає дійсності (наприклад, не включає доставку, або зазначена за 1 кг коли у профілі зазначено, що товар продається упаковками по 5 кг, тощо);
  • невідповідність характеристик товару у каталозі його фактичним характеристикам ;
  • порушення строків повідомлення про зміну реквізитів;
  • зазначення в оголошені невірних контактів;
  • подання в оголошення фальсифікованого товару (підтверджується листом від виробника та/або офіційного представника))

   Додатково, ЦЗО не приймає до розгляду документи на підтвердження досвіду, у яких отримувачем товару є пов’язана особа (наприклад, якщо дочка купила комп’ютери у власного тата).

   Та варто не забувати про те, що без якісно прописаного договору, ніхто не може захистити замовника від недобросовісного постачальника незалежно від того, придбав він товар через каталоги чи в інший спосіб. Тому радимо врахувати при складанні договору наступні поради: https://cpb.org.ua/yak-zamovniku-zabezpechiti-vikonannya-dogovoru 

   Що таке профіль товару?

   Уніфікована технічна специфікація (або «профіль» товарів) — це опис технічних, якісних та експлуатаційних характеристик товарів різних виробників однієї товарної групи, з однаковими базовими характеристиками. Простіше кажучи, опис типового товару. До одного типу товарів може бути кілька профілів: наприклад, макаронні вироби однієї марки одного виробника можуть продаватись в упаковках по 1; 2; 3 або 5 кг. Це буде 4 профілі товарів. Якщо ці самі макарони можуть мати різне пакування (наприклад, паперові коробки та поліетиленові пакети), то це буде вже 8 профілів для одного товару. Те саме стосується й інших товарів: від паперу до принтерів.

   Що таке цінові межі?

   Цінова межа — це найбільша можлива ціна, встановлена у профілі товару. Тобто, дорожче якої продавати товар у каталозі не можна. Для того, щоб ціни у каталогах були ринковими, ми проводимо регулярний моніторинг цін та встановлюємо цінові межі. 

   Адміністратори каталогу контролюють та коригують цінові межі постійно.

   У своїй роботі Prozorro Market має дотримуватись принципів Закону України про публічні закупівлі. У тому числі — забезпечити добросовісну конкуренцію, максимальну економію та запобігання корупційним діям і зловживанням. Для забезпечення максимальної економії ЦЗО проводить моніторинг цін та перегляди цінових меж на Prozorro Market. 

 

   Матеріал взятий з infobox.prozorro.org


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку