Лист Міністерства економіки України від 04.03.2022 р. № 3304-04/9225-06 щодо здійснення закупівель у період воєнного стану

04.04.2022 17:37
0
Поділитися на facebook
Поділитись

 

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)

вих. № 3304-04/9225-06 від 04.03.2022

Щодо здійснення закупівель у період воєнного стану

У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” Міністерство економіки України повідомляє.

Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

При цьому відповідно до статті 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.

Ураховуючи зазначене, а також статтю 64 Конституції України, Кабінетом Міністрів України прийнято 28.02.2022 постанову № 169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” зі змінами (далі – Постанова № 169), відповідно до якої в умовах воєнного стану оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом та Законом України “Про оборонні закупівлі”.

При цьому переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначаються рішенням державних замовників у сфері оборони.

Перелік державних замовників у сфері оборони визначено постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2021 № 363 “Питання оборонних закупівель”. До них належать Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство оборони, Міністерство юстиції, Державна служба з надзвичайних ситуацій, Служба безпеки, Служба зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрація Державної прикордонної служби, Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Управління державної охорони, Національне антикорупційне бюро, Національна гвардія, Національна поліція, Державна спеціальна служба транспорту, Державне бюро розслідувань, Державна судова адміністрація, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості.

Для всіх інших закупівель переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються:

  • рішенням органу управління державним майном суб’єкта господарювання державного сектору економіки;
  • рішенням органу управління комунальним майном;
  • рішенням відповідного органу управління суб’єкта господарювання, що провадить діяльність на об’єкті критичної інфраструктури з використанням майна комунального сектору економіки.

У разі коли повноваження суб’єкта управління державним майном або загальних зборів суб’єкта господарювання державного сектору економіки здійснює Кабінет Міністрів України, переліки та обсяги закупівель товарів робіт і послуг за поданням замовника погоджуються центральним органом виконавчої влади, який формує державну політику у відповідній сфері, в якій суб’єкт господарювання державного сектору економіки провадить свою діяльність згідно з метою, визначеною його установчими документами.

Варто зазначити, що порядок взаємодії замовників з відповідними органами управління в процесі визначення переліків та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг Постановою № 169 не регламентовано.

Поряд з цим, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, та забезпечувати оприлюднення укладеного договору в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів після його підписання (крім договорів, що укладені для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони). Зазначений строк продовжується на час неналежного функціонування електронної системи закупівель, підтверджений її адміністратором. Договір, не оприлюднений в електронній системі закупівель у встановлений строк, є нікчемним.

Договори, укладені для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, оприлюднюються в електронній системі закупівель протягом 10 робочих днів після припинення чи скасування воєнного стану.

Крім цього, державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі” дотримуватися принципів здійснення оборонних закупівель.

З огляду на викладене та ураховуючи положення Конституції України, норми вищевказаних нормативно-правових актів, замовники здійснюють публічні закупівлі та оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законами України “Про публічні закупівлі” та “Про оборонні закупівлі”, шляхом внесення відповідних змін до річного плану закупівель, укладення прямих договорів та оприлюднення їх в електронній системі закупівель. У разі неможливості оприлюднення договору протягом п’яти робочих днів після його підписання через неналежне функціонування електронної системи закупівель, яке підтверджено її адміністратором, термін оприлюднення продовжується на час такого неналежного функціонування.

Довідково: підтвердження адміністратором неналежного функціонування електронної системи закупівель може здійснюватись шляхом оприлюднення відповідної інформації із зазначенням періоду такого неналежного функціонування на веб порталі та\або на офіційному веб сайті Уповноваженого органу (за наявності технічної можливості) або листом у відповідь на надісланий на електронну адресу адміністратора feedback@prozorro.ua запит замовника.

Щодо закупівель, розпочатих до введення правового режиму воєнного стану

Процедури закупівель та спрощені закупівлі, розпочаті до введення правового режиму воєнного стану в Україні, завершуються у порядку, визначеному Законом.

У разі якщо замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення правового режиму воєнного стану в Україні, не мають можливості завершити такі процедури закупівлі у зв’язку із обставинами, що не залежать від замовників, вони можуть визнати тендер таким, що не відбувся, відповідно до частини п’ятої статті 32 Закону у разі якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.

Для належного забезпечення потреб під час дії правового режиму воєнного стану в Україні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг керуючись Постановою № 169.

Перший заступник

Міністра економіки України                                                                                                     Денис КУДІН


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку