Лист Міністерства економіки України від 11.01.2024 № 3323-04/2362-06 щодо розробки ДП “Прозорро” та питання розміщення в електронній системі закупівель змін до тендерної документації

19.01.2024 11:47
0
Поділитися на facebook
Поділитись

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)
вул. М. Грушевського 12/2, м. Київ, 01008, тел. (044)200-47-53, факс (044)253-63-71
E-mail: meconomy@me.gov.ua, http://www.me.gov.ua, код ЄДРПОУ 37508596

На № ________ від __________

Органи державної влади,

органи місцевого самоврядування,

установи, організації, підприємства

та інші суб’єкти сфери публічних

закупівель

Щодо розробки ДП “Прозорро” та питання
розміщення в електронній системі закупівель
змін до тендерної документації

Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель інформує суб’єктів сфери публічних закупівель про можливість використання у публічних закупівлях реалізованого ДП “Прозорро” як адміністратором електронної системи закупівель функціоналу, який надає замовникові можливість обґрунтувати потребу у закупівлі.
    Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Сфера застосування Закону визначена статтею 3 Закону. Виходячи з положень пункту 11 частини першої статті 1 Закону, закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону здійснюється суб’єктами, які є замовниками, визначеними згідно із статтею 2 Закону.
    З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята на виконання вимог Закону.
Отже, згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
    Публічні закупівлі відповідно до Особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. 
Будь-які рішення щодо публічних закупівель, у тому числі щодо потреби у товарах, роботах, послугах, приймаються замовником самостійно з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, а також дотриманням вимог законодавства в цілому. 
    Відповідно до пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. 
Отже, у разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону та Особливостей, в один із способів, в залежності від очікуваної вартості  предмета закупівлі.
    При цьому визначення потреб замовника та їх цільового призначення не є предметом регулювання Закону та Особливостей.
    Однак з метою попередження негативних відгуків громадськості щодо придбання замовниками товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, на здійснення яких витрачаються публічні фінанси, у тому числі кошти платників податків, під час воєнних загроз у період дії правового режиму воєнного стану в Україні замовникам надана можливість добровільно оприлюднити обґрунтування потреби стосовно оголошеної закупівлі, шляхом розміщення таких відомостей у електронній системі закупівель.
    Докладно про новий функціонал пропонуємо ознайомитися зі статті на тему: НОВИЙ ФУНКЦІОНАЛ “ОБҐРУНТУВАННЯ ПОТРЕБИ”, розміщеній на Prozorro Інфобокс за посиланням: http://surl.li/pbsraund
    Водночас рекомендації та приклади обґрунтування висвітлено в статті на тему: “ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ДОДАВАННЯ ОБҐРУНТУВАННЯ”, розміщеній на Prozorro Інфобокс за посиланням: http://surl.li/pbssb
    Крім цього, відповідно до листа Антимонопольного комітету України від 16.11.2023№ 20-29.1/01-12094 інформуємо замовників щодо “закреслених даних” тендерної документації. Під час розгляду скарг Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) встановила, що замовники після внесення змін до тендерної документації в актуальній тендерній документації залишають інформацію, яку змінили (у вигляді “закреслених даних”). Відповідно, текст вважається таким, що присутній у тендерній документації. У зв’язку з цим Комісія звертає увагу замовників щодо недоцільності зазначати в актуальній (останній) версії тендерної документації попередньої виключеної/зміненої інформації, яку вони формують у вигляді “закреслених даних”.
    Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
    Згідно з пунктом 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
    Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
    Водночас питання оприлюднення в електронній системі закупівель змін до тендерної документації висвітлено в статті на тему: “ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ: ПОЕТАПНО”, розміщеній на Prozorro Інфобокс за посиланням: http://surl.li/pbssw


Заступник Міністра
економіки України                                                                                           Надія БІГУН


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку