Забезпечення тендерних пропозицій\пропозицій з урахуванням вимог наказу уповноваженого органу

07.05.2021 08:58
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (9)

   Сьогодні ми поговоримо про вимоги до забезпечення тендерних пропозицій/пропозицій, що мають бути встановлені замовниками та враховані учасниками при підготовці, відповідно до Наказу № 2628.

   Як анонсує ДП “Прозорро”, з 16 квітня 2021 року замовники нарешті отримають можливість зазначити інформацію про забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції безпосередньо у спеціальних електронних полях оголошення, згідно вимог Закону. 

   Як правильно скласти тендерну документацію/вимоги до учасників?

   Ви можете ознайомитися з шаблоном вимог до забезпечення, який вам запропоновано нижче. Радимо викладати вимоги коротко і лаконічно, а також уникати зайвої інформації. Це допоможе спростити подальшу роботу з перевірки пропозицій, а учасникам – з підготовки таких.

   Як зазначити інформацію про забезпечення у оголошенні?

   У новому розділі оголошення «Забезпечення тендерних пропозицій» має з’явитися поле «Опис». Туди ви зможете скопіювати весь текст тендерної документації/вимог в частині забезпечення, крім форми забезпечення. Про форму буде зазначено у вигляді посилання на відповідний додаток тендерної документації/вимог.

   Ми очікуємо, що технічна реалізація нових полів буде відповідати всім вимогам законодавства та зупинить навалу негативних висновків ДАСУ змісту «Замовник не зазначив у оголошенні інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій». 

   *Примітка. На сьогодні цей функціонал на Prozorro уже доступний. 

   На що звернути увагу при підготовці пропозицій або перевірці таких?

   Зрозуміло, що гарантія повинна відповідати всім умовам тендерної документації/вимог. А отже, ретельно перевіряйте кожний пункт на відповідність формі, яка була затверджена уповноваженим органом.

   Зверніть увагу! У формі зазначено, що гарантія має обов’язково бути скріплена КЕП.

   4 березня 2021 АМКУ опублікував інформацію щодо електронних підписів, де з посиланням на лист Міністерства цифрової трансформації зазначено:

   «Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.

  Таким чином, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то, враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом.

   У зв’язку з цим просимо звернути увагу на наведену вище інформацію під час формування замовниками своїх тендерних документацій та під час підготовки учасниками своїх тендерних пропозицій.»

   Цікаво, що тим же Міністерством цифрової трансформації України у тому ж листі зазначено таке: 

  «Наголошуємо на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.»

   З початку березня АМКУ не відступає від позиції, що якщо електронний підпис міститься на незахищеному носії, то це не КЕП, а УЕП, тому пропозиції підлягають відхиленню.

   А от суди дотримуються протилежної позиції. КЕП вони вважають у цілому не визначальною умовою ТД та допускають скріплення навіть печаткою замість підпису.

   Варто зазначити, що оцінка відповідності пропозицій – це прерогатива замовника, а тому вирішувати, як оцінювати: був то КЕП, УЕП чи взагалі ЕЦП вирішувати тільки вам.

 

Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції

Вимагається

Забезпечення тендерної пропозиції оформлюється відповідно до вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 та повинно відповідати Формі, викладеній у Додатку __, що є невід’ємною частиною тендерної документації/вимог до предмета закупівлі.

Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 

______________________грн.


Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше ___ днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Реквізити замовника____________________

Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника.

До закінчення встановленого у тендерній документації строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення відповідно до строку, на який продовжено тендерну пропозицію учасника.

 

Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції

Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі: 

1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;

2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендера/спрощеної закупівлі;

3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;

4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції повертається учаснику в разі:

1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі;

3) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції до закінчення строку її подання;

4) закінчення тендера/спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції/пропозиції.

За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою статті 25 Закону.

   Дякуємо журналу  Консалт Інфо за наданий матеріал.

   При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org

 


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку