Як відбуваються закупівлі у сфері цифровізації та хто може оформити заявку на Прозорро через відповідальний закупівельний орган

08.09.2021 11:31
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (80)

   Кабінет Міністрів України ухвалив розпорядження «Про визначення державного підприємства «Українські спеціальні системи» централізованою закупівельною організацією» (ЦЗО) близько півроку тому.

   Що саме змінює в процедурі закупівель цей документ? Як подати заявку на закупівлю до ЦЗО? Давайте розберемося. 

   Згідно з даним розпорядженням Кабміну, закупівлі у сфері інформаційних технологій повинні здійснюватися центральними органами виконавчої влади через ДП «Українські спеціальні системи». Це державне підприємство входить до сфери управління Держспецзв’язку, а для подібних закупівель створена філія «Централізована закупівельна організація». 

    Для організацій, які обов’язково повинні здійснювати закупівлі в галузі цифровізації, такі закупівлі безкоштовні. Це закупівлі по  50 кодах ДК для 74 ЦОВВ та їхніх структурних підрозділів, які не мають статусу юридичних осіб. Крім того, ЦЗО може надавати платні послуги органам за іншими кодами, або для яких такі закупівлі не є обов’язковими. Вартість таких послуг становить від 0,5% до 3% – залежно від суми закупівлі.

   Як змінюється процедура закупівель у сфері цифровізації з появою ЦЗО

   Процедура закупівель в сфері цифровізації тепер така: Замовники самі готують документи, заповнюють заявку та технічне завдання для закупівлі, вказують орієнтовну вартість закупівлі на основі методики, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.20 р. № 275. Представник ЦЗО перевіряє ТЗ на конкурентність вимог (простими словами – чи не виписані вимоги під конкретного виробника), адекватність ціни та інші параметри. Якщо очікувана вартість не відповідає замовленню, ЦЗО надає обгрунтовані рекомендації замовнику. 

   У випадку, коли замовник не може розробити ТЗ до закупівлі самостійно, ЦЗО опрацьовує їх разом із замовником. Головна мета – зробити закупівлі простішими для ЦОВВ. Тобто тепер структура відповідальна за результат усіх обов’язкових закупівель у сфері цифровізації перед державою, користувачами та суспільством.

   Згідно з Законом, у ЦЗО є 20 робочих днів з моменту подання ЦОВВ річного плану закупівель для того, щоб взяти в роботу заявку замовника. Також Закон також визначає терміни, в які замовник має внести виправлення на вимоги ЦЗО, дослати документи та ін., а ЦЗО – опрацювати зміни.

   Як здійснити обов’язкову закупівлю через ЦЗО:

  1. Передайте рядок плану через електронну систему закупівель;
  2. Передайте технічне завдання, де зазначені:
  • код за ДК 021:2015
  • назва предмету закупівлі
  • кількість товарів або обсяг послуг
  • місце поставки
  • дата поставки
  • специфікація
  • очікувана вартість
  1. Укладіть угоду з переможцем торгів;
  2. Отримайте товар або послугу;
  3. Передайте інформацію про виконання договору.

 

    Зразок заявки  

 

     Також є окремий сайт для ЦОВВ , де описана процедура закупівель і є відповіді на запитання.

   Можливий вплив ЦОВВ на процедуру закупівель

   Зрозуміло, що всі ЦОВВ хочуть, щоб обробка заявок відбувалась скоріше, змін в ТЗ було якнайменше, а в тендерах брали участь постачальники, які пропонують якісні товари та послуги, що відповідають очікуванням ЦОВВ.

   Як на це можете вплинути саме ви? Для ефективних закупівель є кілька простих порад.

   Не затягуйте. Чим раніше ви опублікуєте план, тим краще. Це дасть гарантію його вчасного опрацювання. 

   Готуйте документи уважно і вчасно їх надсилайте – це дозволить уникнути процедури офіційних виправлень, а в подальшому – скарги в АМКУ. Якщо ваша закупівля підпадає під категорії, що потребують узгодження з Міністерством цифрової трансформації відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», робіть це заздалегідь.

   Обґрунтовуйте. Якщо через якісь особливості закупівлі ЦОВВ має закупити певне обладнання, пояснюйте, що саме вам потрібно отримати в результаті. Наприклад, якщо організації потрібна ліцензія на ПЗ, важливо зазначати – це поновлення або закупівля нової ліцензії. Пам’ятайте, що у разі непорозуміння оскаржити процедуру можна буде тільки через АМКУ, що займає зайвий час, якого зазвичай у ЦОВВ немає.

   Об’єднуйте. Об’єднуйте закупівлі в одному замовленні. Це дозволить скоріше опрацювати заявку. Для вас – це економія коштів (чим більше сума закупівлі, тим більше ймовірність, що тендер відбудеться), єдині стандарти роботи, а як наслідок – ефективність!

   Головна порада – будьте на зв’язку! Спеціалісти, як і ви, зацікавлені в кращому результаті.

 

   Зверніть увагу! 20 жовтня закінчується подача заявок на поточний рік. Якщо ваше ЦОВВ зобов’язане здійснювати закупівлі через ЦЗО, і від вас не буде подання заявки до цього терміну, то до кінця року ви не зможете провести закупівлі техніки й ПЗ, які повинні йти через ЦЗО.

   Статтю підготував керівник ЦЗО у сфері цифровізації Ілля Лактін.

   Джерело


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку