Зазначайте в тендерній документації всю інформацію відповідно до статті 22 Закону
Інформація, яка має бути зазначена в тендерній документації передбачена статтею 22 Закону України “Про публічні закупівлі” і повинні міститися в тендерній документації Замовника. Невказання такого маленького поля, як, наприклад, електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками, може стати підставою для визначення ДАСУ порушення, і це передбаченопунктом 17 статті 22.
Саме така ситуація виникла у закупівлі UA-2021-02-17-003237-c.
У висновку Держаудитслужби зазначено, що Замовник у тендерній документації (підпункт 2.3. Розділу 1) не зазначив електронну адресу посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. І це є порушенням вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Тому ми радимо Замовникам зазначати всю інформацію, що передбачена статтею 22 в своїй тендерній документації і бути особливо уважними до деталей. Випадок, коли замовник не зазначає в ТД електронну адресу посадової особи далеко не поодинокий. Є й інші моніторинги з цього приводу. Отже перевіряйте, чи вся інформація, що передбачена статтею 22 Закону зазначена у вашій тендерній документації.
Додатки є невід’ємною частиною договору
Цікава ситуація сталася в цій закупівлі UA-2020-11-26-000814-a. Замовник не зазначив місце поставки товарів ні в тендерній документації, ні в договорі. При цьому він скрізь зазначив, що місце поставки зазначено в Додатку 2 до договору. Але в проекті договору місця поставки в цьому додатку виявилися не зазначеними, а в підписаному і опублікованому за результатами процедури закупівлі договору додатку 2 взагалі немає.
Враховуючи ці дані, Держаудитслужба в своєму додатку зазначила, що згідно п. 1.1 Договору, виконавець оформлює організацію послуг з передплати періодичного видання – газети «Наше місто» та здійснює його доставку за адресами згідно Додатку №2, що є невід’ємною частиною Договору.
Згідно п. 2.3 Договору, доставка періодичного видання здійснюється Замовнику в м. Дніпро за адресами, вказаними у Додатку №2, що є невід’ємною частиною Договору. Моніторингом було встановлено, що Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Додаток №2 до Договору, протягом 3 робочих днів з дня його укладення, і тим самим порушив вимоги п. 10 ч.1 ст. 10 Закону.
Відповідно до п.6 ч.2 ст. 22 Закону, у тендерній документації мають зазначатися такі відомості, як місце виконання робіт чи надання послуг та їх обсяги. Моніторингом було встановлено, що в даному випадку тендерна документація не містить інформацію про місце, де повинні бути надані послуги, що є порушенням п.6 ч.2 ст.22 Закону.
Заповнюючи інформацію про номенклатуру, обирайте максимально точні коди ДК
Все ще актуальні випадки, коли Замовники невірно зазначають інформацію відповідно до Наказу Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ №1082).
В закупівлі UA-2021-02-26-004341-b моніторингом було встановлено, що під час внесення інформації про предмет закупівлі в оголошення не було дотримано п.14 Наказу №1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовник зазначив в закупівлі бензин автомобільний А-92 (талони) з кодом ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти, скраплений газ (талони) з кодом 09130000-9 — Нафта і дистиляти та паливо дизельне ДП (талони) з кодом 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Держаудитслужба зазначає, що ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» містить наступну позицію щодо товару, який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної в п.3 річного плану закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин; 09133000-0 Нафтовий газ скраплений; 09134200-9 Дизельне паливо. Отже, в класифікаторі є більш деталізовані коди для даних товарів.
При оголошенні закупівель ми радимо обирати код товару чи послуги, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Крім того, зазначати номенклатуру необхідно під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Як правильно зазначати номенклатуру ви можете прочитати додатково у статті Як публікувати інформацію в Прозорро відповідно до Наказу №1082.
Щоб укласти за результатами процедури закупівлі кілька договорів – поділіть закупівлю на лоти
Давайте розглянемо ще одну цікаву закупівлю UA-2021-01-28-007682-c. У цьому випадку Замовник проводив переговорну процедуру закупівлі на закупівлю пари, гарячої води та пов’язаної з ними продукції. Замовник проводив закупівлю без поділу на лоти, але за результатами процедури уклав 2 договори про закупівлю: один для постачання пари та гарячої води для навчального корпусу, а інший для гуртожитку.
Держаудитслужба зробила висновок, що згідно п.39 ч.1 ст.1 Закону, частина предмета закупівлі (лот) визначена замовником як частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
При цьому Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг (пункт 5 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року №708 (далі – Порядок №708).
Моніторингом Держаудитслужби було встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником була вказана назва предмета закупівлі – пара, гаряча вода та пов’язана продукція, місце поставки товарів – м. Вінниця вул. С. Зулінського, 27. Окремі лоти не були передбачені.
Отже, Замовник визначив предмет закупівлі без поділу його на частини (лоти). Проте, за результатами процедури закупівлі Замовник уклав два договори з комунальним підприємством «Вінницяміськтеплоенерго»: Договір №858 (навчальний корпус) на суму 680007,12 грн та Договір №852 (гуртожиток) на суму 838009,08 грн, у той час, коли окремі частини предмета закупівлі не визначалися, що є недотриманням п.5 розділу І Порядку №708.
Njve, якщо вам потрібно за результатами закупівлі укласти кілька договорів, ми радимо поділити таку закупівлю на лоти.
Якщо ваша очікувана вартість понад 133 тисяч євро для товарів та послуг – проводьте євроторги
В закупівлі UA-2021-03-24-000714-a була швидше за все неуважність Замовника. Військова частина оголошувала відкриті торги на закупівлю Резервуарів сталевих Р-25 (із зовнішнім антикорозійним покриттям) на суму 5 400 000 грн. Але вони не врахували, що на день оголошення тендеру, а саме на 24.03.2021 року офіційний курс євро за даними сайту НБУ був 32,9329 грн за 1 євро. Тож очікувана вартість закупівлі складала 163 969,77 євро.
Відповідно ч. 3 ст. 10 Закону, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у ч.1 цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, що є еквівалентною: для товарів і послуг – 133 тис. євро; для робіт – 5 150 тис.
У цьому разі Замовник повинен був оголосити саме відкриті торги з публікацією англійською мовою, а не звичайні українські торги. Замовник погодився з висновком Держаудитслужби та відмінив закупівлю у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org