Сьогодні ми розкажемо про інструменти, які допоможуть учаснику краще підготуватися до тендеру та зекономити час, оскільки участь у закупівлях потребує від постачальників певних зусиль.
Автоматичний пошук закупівель
У своїй електронній пошті налаштуйте автоматичні повідомлення про нові закупівлі сфери, яка вас цікавить. Це позбавить вас пошуку цікавих тендерів «вручну», крім того, ви не пропустите вигідне замовлення. Є можливість відмітити багато фільтрів для таких повідомлень: групу товарів чи послуг, регіон, в якому закупівля проводиться, ключові слова для пошуку, а також закупівлі, які потрібно виключити з відбору. До речі, також можно підписатись на всі закупівлі замовників, які вас цікавлять.
Звіт про конкурентів та нагадування про аукціон
Коли ви вже знайшли тендер для участі, насамперед, важливо зрозуміти попит на вашу продукцію або послуги та проаналізувати свою конкурентоспроможність. Будь-яка інформація в системі Prozorro є відкритою, тому ви можете подивитись учасників минулих закупівель, їх ціни та поведінку під час аукціону. Але це займає певний час, тож для його економії ви можете просто звернутися до майданчика, з якого працюєте, та отримати безкоштовний звіт за період, який вас цікавить. Вам буде надано інформацію по всіх закупівлях за обраною категорією – з результатами аукціону, учасниками та їхньою початковою та кінцевою цінами.
До речі, на деяких майданчиках є автоматичні звіти, які зменшити навантаження на співробітників компанії-постачальника. Наприклад, звіт про всі подані пропозиції, за допомогою якого можна швидко звітувати про стан роботи, вести облік підписаних договорів, аналізувати результати участі. Не менш корисними є звіти з аукціонами, що заплановані на сьогоднішній день та переліком закупівель, де вас вчора оголосили переможцем. Вони допомагають структурувати робочий день та встигнути вчасно замовити довідки для переможця по ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Довідки переможця та банківські гарантії не виходячи з дому
У деяких закупівлях надання тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії є обов’язковою умовою. Ви можете зробити це на майданчику, не заповнюючи заяву у банку. При такому запиті автоматично підтягуються необхідні дані по закупівлі, а також покликання на неї. Банківську гарантію ви отримаєте на свою електронну пошту.
Не забувайте про можливість замовити онлайн деякі із довідок переможця на сайтах відповідних держустанов. Зараз є можливість замовити довідку про відсутність заборгованості по сплаті податків, про відсутність судимості, про корупцію.
Швидке підписання документів без необхідності їх друкувати
Безсумнівно, найбільше часу займає складання, друк, підписання та сканування вже підписаних документів, які необхідно подати у складі тендерної пропозиції. Цього можна уникнути, якщо підписати всі необхідні документи за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису). Ви просто завантажуєте необхідний документ у форматі Word або PDF та накладаєте на нього КЕП.
Зверніть увагу! Кожен окремий документ має містити підпис та печатку або ж КЕП, У разі його відсутності постачальника можуть дискваліфікувати. Але підписання КЕП кожного окремого документу не звільняє вас від необхідності накласти КЕП на всю пропозицію загалом, якщо в умовах тендерної документації є така вимога. Хоча, незважаючи на наявність чи відсутність такої вимоги, багато учасників накладають КЕП на всі свої пропозиції. Накладений КЕП – це не помилка, тому якщо ви не впевнені, чи є така вимога — краще підписати свою пропозицію.
Матеріал підготувала Ганна Решетова, фахівець відділу розвитку та взаємодії з клієнтами майданчика Zakupki. Prom.ua
При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org