Як формують асортимент товарів на Prozorro Market

17.07.2020 11:40
0
Поділитися на facebook
Поділитись
choosing-healthy-unhealthy-food-with-woman-thinking_23-2148558869

    З недавнього часу у нас з’являється все більше і більше запитань про те, як формується асортимент товару на Prozorro Market.

    Prozorro Market – маркетплейс, який набуває все більшої популярності серед державних замовників. Як і інші маркетплейси, Prozorro Market має свої особливості формування асортименту товарів.

   Так як це державний маркет, то товари тут згруповані згідно аналізу закупівель, які проводяться. Згідно цього, у системі сформували тільки ті товари, які найчастіше купують бюджетні організації. Зазвичай замовники купують стандартні товари.

   Для прикладу, меблі, яких є сотні тисяч видів, починаючи від дешевих базових до дизайнерських. Зазвичай організації закуповують стандартні базові товари для повсякденного вжитку. Так як у системі сформували деякі категорії універсальних товарів, то постачальники можуть з легкістю додавати свої пропозиції. На меті ЦЗО є задовольнити потреби більше 90% державних замовників у найбільш потрібних товарах.

      На Prozorro Market є таке поняття як профіль товару. Давайте розберемося що ж це таке.

   Профіль товару (уніфікована технічна специфікація товарів) – це спеціальний опис технічних, якісних, експлуатаційних характеристик товарів, різних виробників, але з однієї групи товарів.

   Для прикладу,  для одного виду товару може бути декілька профілів. Наприклад, рисові крупи одного виробника та одної марки можуть продаватися в упаковках з різною вагою, 1, 2 чи 5 кілограмів, відповідно до цього буде 3 профілі. Якщо ці ж крупи будуть запаковані у різних коробках чи пакетах, це також будуть різні профілі. Це вже буде 5 профілів для одного виду товару. Такі ж профілі стосуються і інших видів товарів. 

      Перед початком роботи ЦЗО аналізує закупівлі замовників та створює ті профілі товарів, які купують найчастіше. Але з усієї кількості товарів, не всі підпадають під ті профілі, які купують найчастіше. 

      Для прикладу, серед рисових круп можуть продавати також різні листи лазаньї, тобто нетипові товари, яких є велика кількість. Але ми повинні розуміти, що замовники частіше купують звичайні типові товари як рис, макарони, гречка і так далі. Таке саме стосується і інших видів товарів. Згідно аналізу, замовники зазвичай купують товари приблизно з однаковими типовими характеристиками. 

      При створенні профілів товарів ЦЗО керується тими потребами, які потрібні для більшості замовників, а також тими товарами, які мають найбільший попит серед замовників. 

   Однією із особливостей Prozorro Market є те, що тут має все виконуватись згідно Закону “Про публічні закупівлі” та має забезпечити конкурентну ціну для кожної категорії товарів. Тобто, якщо постачальник хоче запропонувати якийсь свій авторський товар, то він не зможе цього зробити, адже більше ні в кого не буде такого товару.

   Ще одним принципом є те, що має бути максимальна економія, ефективність та пропорційність. Розміщення у системі різних коштовних товарів є недоцільним, адже будь-які бюджетні кошти це кошти платників податків. А їх раціональне використання та економія повинні бути доцільними для будь-яких державних замовників. З таких причин, Prozorro Market не планує продавати алкоголь та тютюнові вироби, адже якісний алкоголь та тютюн вартує не малих грошей. 

 

  При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку