Вигравати у чесній боротьбі на державних тендерах можливо!

16.11.2020 11:04
0
Поділитися на facebook
Поділитись
happy-tiny-man-woman-with-big-open-wallet_74855-5869

   Нещодавно вийшло інтервю, де керівник сектору тендерних продажів  мережі «ОККО» Володимир Драпак розповів про досвід роботи з системою. Поділився своїми цікавими лайфхаками та дає поради іншим учасникам як вигравати у тендерах. 

   Компанія ОККО розпочала працювати з системою публічних закупівель, а саме брати участь у торгах розпочали з 2017 року. 

   Чому компанія ОККО почала працювати з системою Prozorro?

   Керівник сектору тендерних продажів  мережі «ОККО» Володимир Драпак каже: “Ми, як бізнес, зацікавлені у розширенні наших ринків збуту й у здоровій конкуренції, а торги у системі Prozorro – відкрили гарні можливості для цього. До прикладу, завдяки електронній системі процедура подання цінових пропозицій стала зручнішою та швидшою. Завдяки Prozorro учасники торгів змагаються в режимі редукціону”.

   У скількох тендерах ви взяли участь за час роботи у системі? 

   Володимир Драпак розповідає, що за 2019-2020 рік вони взяли участь у 8400 конкурентних процедурах та більш як 1500 неконкурентних процедурах. Він зазначає, що з кожним роком вони беруть участь у все-більших кількостях тендерів. 

   Можна виділити 3 сегменти, у яких працює компанія ОККО:

  • продаж нафтопродуктів і скрапленого газу;
  • продаж природного газу;
  • продаж електроенергії.

   З початком роботи у B2G вони поставили собі мету – охопити максимум тендерів на ринку нафтопродуктів, де товар буде відповідати усім технічним умовам для замовникам, а також буде економічно вигідним. 

   Чи багато тендерів Ви виграли? Скільки договорів підписали?

   У інтерв’ю розповідають, що компанія перемогла в більш ніж 2000 конкурентних процедурах. Серед них – 5 тендерів, де вартість закупівлі перевищила 300 мільйонів гривень.

   Відповідно, конкуренція на їхніх тендерах з кожним роком зростає: минулого року вона становила понад 3,5 учасника на одні торги.

   Чи перевіряєте ви замовників? З якими можна працювати, а якими – ні?

   Володимир Драпак розповідає, що велику роль відіграє ділова репутація партнера, досвід їх попередньої співпраці з ним, тому вони звичайно перевіряють Замовників. 

   Які є внутрішні правила роботи з тендерами? 

   У інтерв’ю керівник розповідає, що вони запровадили процес моніторингу оголошених тендерів, налагодили швидку й відпрацьовану процедуру отримання банківських гарантій і довідок, витягів з уповноважених органів, тощо. 

   Що стосується тендерної документації, то вони вивчають їх на предмет відповідності закону та розраховують, які зобов’язання матиме компанія у разі перемоги у тендері. 

   Чи були у Вас дискваліфікації? І чи оскаржуєте ви їх через АМКУ? 

   Деколи бувають випадки, коли дискваліфікації трапляються через технічну помилку чи людський фактор, то такі випадки, ми, звичайно, не оскаржуємо. 

   Дуже часто бувають дискваліфікації через упереджене ставлення замовника до компанії, його бажання працювати з конкретним постачальником. У такому випадку, зазначає Володимир Драпак зазначає: “Ми звертаємося із запитами до замовників, і якщо немає конкретних і конструктивних пояснень, оскаржуємо дискваліфікацію в АМКУ”.

   Який відділ у Вас відповідає за проведення тендерів?

У центральному офісі працює тендерний відділ, який складається з 10 осіб. 

   Основна задача – супроводження процесу участі в закупівлях. 

   Більшість співробітників працює в тендерному відділі з моменту виходу компанії на Prozorro і за цей час стали висококваліфікованими фахівцями у цій сфері.  

   Щодо роботи з клієнтами залучені також регіональні менеджери з продажів, а це – ще майже 100 людей зі всієї України. 

   19 квітня набрав чинності новий закон про публічні закупівлі. Що з прийняттям Закону стало кращим? Чи вплинули це на Вашу участь у тендерах?

  Одним із найкращих нововведень для нас це – функціонал на виправлення помилок впродовж 24 годин.  Це дуже спрощує участь у тендерах. 

   Чи берете ви участь у торгах на Prozorro Market? 

   Керівник сектору тендерних продажів  мережі «ОККО» Володимир Драпак каже: “Так, на маркетплейсі ми торгуємо нафтопродуктами і скрапленим газом за талонами. Ми розуміємо, що Маркет – порівняно новий інструмент і там є питання, які потребують доопрацювання. На наш погляд, найсуттєвіші це:

  • зміна тарифікації різних груп товарів;
  • незрозумілість виконання і статусу заявки (оскільки пуш-повідомлення із замовленням не дає можливості централізовано моніторити етапи виконання заявки);
  • необізнаність замовників з принципами роботи з Prozorro Market”. 

   Можливо, Ви могли б дати якісь поради для бізнесу, який хоче почати працювати з системою Prozorro?

   Для початку, потрібно проаналізувати нішу, в якій ваші продукти чи послуги можуть бути конкурентними. 

   Другий – уважно вивчіть тендерне законодавство, щоб уникнути помилок при оформленні й подачі документів. 

   А головне, вірте, що Ви переможете, адже система публічних закупівель Prozorro – це місце, де Ви можете перемогти у чесній боротьбі. 

 

   При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку