Укрзалізниця оголосила закупівлю послуг з відбору кандидатів на голову правління підприємства

30.06.2021 11:36
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (14)

   Укрзалізниця оголосила закупівлю послуг з відбору кандидатур на голову правління найбільшого державного підприємства. Очікувана вартість цієї закупівлі становить майже мільйон гривень (979 тис. грн.). Функції керівника Укрзалізниці, на даний момент, виконує член правління Іван Юрик, який вже вдруге займає цю посаду.

   Трохи раніше, ще до оголошення цієї закупівлі, було опубліковано ще один схожий тендер — на послуги з відбору члена правління з майже аналогічною очікуваною вартістю.

   Правління Укрзалізниці – це виконавчий орган підприємства, який керує його поточною діяльністю. Поки всі попередні зміни керівництва компанії так і не призвели до особливих успіхів у очищенні її від корупції. Адже чого тільки варті останні резонансні обшуки НАБУ та САП в клінічних лікарнях Укрзалізниці.

   Хотілося б вірити, що нові закупівлі кадрових послуг допоможуть обрати чесних та непідкупних людей, які будуть зацікавлені у розвитку компанії та внесуть позитивні зміни.

   Володимир Жмак, попередній керівник УЗ, став першим, обраним на конкурсній основі, головою правління. Відбором його кандидатури займалось представництво міжнародної компанії Boyden. Минулого разу послуги з відбору управлінського персоналу коштували 837,5 тис. грн. Але, чомусь, закупівля пройшла як звіт про укладений договір, і жодного інформаційного документу на Prozorro немає. Не зрозуміло, на яких умовах кадрова компанія проводила відбір кандидатів та чим керувалася у своїй діяльності.

   Того разу велися активні розмови про проведення відкритого та незалежного конкурсу, але інформації про кандидатів ми так і не отримали. Мало того, голову правління обирали без залучення незалежних організацій та громадськості. Про це Zалізниця без корупції неодноразово наголошувала у піврічних звітах керівництву Укрзалізниці, Міністерства інфраструктури, Офісу президента та Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури. 

   Конкурс тривав 7 місяців, але переможець Володимир Жмак нічим не встиг запам’ятатись. Він обіймав свою посаду лише півроку — на початку березня Кабінет Міністрів підтримав дострокове припинення повноважень голови правління Укрзалізниці. Отже, тривалість конкурсу перевищила тривалість роботи обраного переможця. 

   Цього разу Укрзалізниця проводить конкурсні торги, тому у нас є можливість ознайомитись з умовами договору.  Судячи з технічної специфікації, кадрова компанія зробить попередній відбір кандидатів і передасть матеріали  представникам Укрзалізниці, які, своєю чергою, вже й обиратимуть голову правління. Тож ці торги доволі передбачувані.

   У тендерній документації вказано, що виконавець зобов’язаний керуватися вимогами та кваліфікаційними критеріями до кандидатів, які надає замовник, і затвердженим Укрзалізницею Порядком відбору кандидатів на посади голови, його заступників та членів правління акціонерного товариства «Українська залізниця». Фінальний відбір та погодження кандидатів буде проходити з представниками УЗ, без залучення громадськості чи експертів ззовні. Тому на незалежний конкурс і цього разу сподіватися немає сенсу. 

   По суті, функції відбору кандидатів можна було б покласти на співробітників відділу кадрів, які є в кожному структурному підрозділі Укрзалізниці. Звісно, у такому випадку неможливо було б говорити про відкриті конкурси та незалежний відбір кандидатів. Але ситуація не сильно відрізняється.

   В першу чергу, Уряд і управління Укрзалізниці мають бути готовими до прозорого процесу призначення і звільнення топ-менеджерів. 

   Купити посаду в Укрзалізниці стане неможливо лише тоді, коли суспільству стануть відомі кандидати, коли принципи їх відбору будуть логічні і зрозумілі, коли функції керівника будуть роз’яснені, коли від результату його роботи буде залежати його кар’єра, а вище керівництво компанії почне дбати про свою репутацію та успіхи залізниці. Нам залишається на це лише сподіватися. 

 

  Автор статті – Антон Кирпа, dozorro.org

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку