Технічні вимоги до учасників при закупівлі послуг харчування

29.06.2021 12:22
0
Поділитися на facebook
Поділитись
choosing-healthy-unhealthy-food_23-2148551842

  Особливості визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі

   У складі тендерної документації замовник надає технічну специфікацію для того, щоб була можливість розрахувати ціни тендерної пропозиції.

   Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Замовнику не рекомендується посилатися на конкретну торговельну марку чи фірму, тип предмета закупівлі, джерело походження або виробника. Якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».

   Маркування Товарів має відповідати вимогам Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».

   В цілому, рекомендується посилатися в тендерній документації на конкретне маркування або сертифікати:

  • що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам;
  • видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або в інший спосіб, визначений законодавством.

   Під час проведення процедури закупівлі Послуги встановлюйте в тендерній документації наступні норми:

  • наявність чинних договорів щодо вивезення та утилізації відходів;
  • наявність графіків, маршрутів постачання та обсягів постачання Товарів, з урахуванням термінів їх придатності та наявності умов для їх зберігання, транспортування швидкопсувних, охолоджених або заморожених Товарів.

   Враховуйте нормативно-правові акти щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти.

   У разі наявності особливих дієтичних потреб певних груп учнів Замовнику варто зазначати в тендерній документації інформацію щодо орієнтовної кількості таких учнів та видів таких потреб.

   Помилки Замовників при встановленні технічних вимог

   Встановлюючи технічні вимоги до предмету закупівлі, Замовники часто припускаються помилок. Ці помилки дуже різні. Буває, що Замовники надмірно звужують технічні характеристики, внаслідок чого, їм підходить продукція лише одного виробника. А іноді Замовники не вказують технічні вимоги взагалі, обмежуючись лише назвою товару. (Приклад на скан-копії нижче).

   Вимога надати зразок предмету закупівлі також є помилкою і доволі розповсюдженою. 

   Коли замовник зовсім не описує технічні вимоги, постачальник, фактично, може надати продукцію будь-якої якості, адже договір не містить жодних вимог до складу та якості цієї продукції.

   А взагалі, надання зразку жодним чином не гарантує те, що продукція, яку постачальник буде надавати протягом терміну виконання договору, буде повністю відповідати цьому зразку. 

   Як отримати якісну продукцію:

  • Максимально чітко описати технічні вимоги до предмету закупівлі, включити ці характеристики в додаток до договору;
  • Передбачити у договорі чіткий механізм контролю якості товарів/надання послуг;
  • Передбачити у договорі штрафні санкції за невиконання договору та чіткий механізм їх застосування;
  • Контролювати якість товарів/послуг під час виконання договору.

   Які технічні вимоги призводять до оскарження:

Помилка

Приклад формулювання з ТД

Номер закупівлі та висновок АМКУ

Вимога надати договір з акредитованою лабораторією та технічні умови на продукцію власного виробництва

Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані надати договір з акредитованою лабораторією на дослідження готових страв зі строком дії до 31.12.2021, технічні умови на продукцію власного виробництва зареєстровані у встановленому законодавством України порядку, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва.

UA-2020-12-18-015905-c Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які надають технічні умови на продукцію власного виробництва зареєстровані у встановленому законодавством України порядку, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.

Вимога надати акти планових/позапланових перевірок від Держпродспоживслужби

Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі. А саме, надати від Держпродспоживслужби акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 06.02.2017 № 42 або наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року № 447.

UA-2019-12-09-000995-a Скаржник: отримання від Держпродспоживслужби акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин за формою, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 06.02.2017 № 42 або наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447, не залежить від волі самого учасника (Скаржника), а навпаки, знаходиться у залежності від конкретних обставин, які об’єктивно знаходяться поза межами дозволеного (управненого) контролю та впливу Скаржника, та від волі третіх осіб (в даному випадку – Держпродспоживслужба). Висновок АМКУ: За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі можуть лише суб’єкти господарювання, які нададуть акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.

Вимогам відповідає пропозиція лише 1 виробника

Скаржник зазначає, що за результатами аналізу вимог, встановлених Замовником до кожної зі складових частин предмета закупівлі, виявлено, що таким вимогам відповідає продукція лише одного виробника. Скаржник зазначає, що технічні та якісні вимоги до значної кількості складових предмета закупівлі викладені ідентично тим продуктам, які виготовляються під торговою маркою Interschool та інформація про які розміщена на сайті https://interschool.com.ua.

UA-2020-09-08-002744-c         Дії Замовника в частині встановлення в Документації наведених вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Погодження меню з замовником або певною установою (крім Держпродспоживслужби)                            

Учасник у складі Пропозиції повинен надати розроблене та затверджене приблизне двотижневе меню, яке забезпечить виконання норм відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591 “Про затвердження норм харчування в навчальних та оздоровчих закладах”, із зазначенням інформації від Державної установи “Миколаївський обласний лабораторний центр міністерства охорони здоров’я України” щодо можливості використання цих меню в організації харчування в навчальних закладах міста.

UA-2019-12-18-003264-c         Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Виходячи з викладеного, Замовник повинен усунути вказані невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині.

   Інші помилки замовників при закупівлі послуг харчування

   Крім помилок у технічних вимогах та встановленні кваліфікаційних критеріїв, Замовники припускаються також і інших помилок у закупівлях:

   Неузгодженість пунктів тендерної документації. Наприклад, у закупівлі UA-2020-11-16-007702-c Замовник встановив таку вимогу: Відповідно до пункту 4 розділу І Документації встановлено, що Пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття Пропозицій. До закінчення цього строку Замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії Пропозицій.

   Учасник закупівлі оскаржив цю вимогу в АМКУ. Орган оскарження у висновку зазначив наступне: «Відповідно до статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства, що не дає належним чином оформити Пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання»; 

   Наявність у тендерній документації підстав для відхилення, які не передбачені чинним законодавством. Наприклад, як у закупівлі UA-2020-11-16-007702-c. Додатком 4 встановлено інші документи, які надає переможець:

  1. Остаточна ціна тендерної пропозиції за результатами аукціону у вигляді таблиці, зазначеної у додатку 1 (надається у разі зміни ціни тендерної пропозиції).
  2. Остаточна орієнтовна калькуляція основних статей витрат загальної суми пропозиції, визначеної за результатами аукціону (надається у разі зміни ціни тендерної пропозиції).

 

   У разі ненадання переможцем торгів документів, зазначених у додатку 4, у визначені строки, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії пропозиції яких ще не минув відповідний до частини 3 ст. 32 Закону.

   З метою розуміння положень тендерної документації, що містяться у цьому додатку 3 та 4, учасник включає до своєї пропозиції гарантійний лист в довільній формі про те, що учасник, в разі визнання його переможцем торгів, надасть визначені статтею 17 Закону та тендерною документацією документи.

   Висновок АМКУ у цьому випадку однозначний: «Наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства, ненадання вищезазначених у Документації документів не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника, відповідно до статті 31 Закону».

   Продовжуйте знайомитися з практикою АМКУ у наших статтях та спеціальних рубриках, і це допоможе вам уникнути значної кількості помилок.

   

   Автор статті Ольга Нос

   infobox.prozorro.org  

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку