Строки притягнення до адміністративної відповідальності в закупівлях

24.05.2021 16:51
0
Поділитися на facebook
Поділитись
appointment-booking-with-woman-calendar_23-2148559014

   Не завжди посадові особи замовника, які відповідають за публічні закупівлі, є досвідченими юристами. Однак, строки притягнення до адміністративної відповідальності варто знати кожному, щоб за необхідності відстояти свої права. Ключові особливості щодо строків притягнення до адмінвідповідальності за дії/бездіяльність в публічних закупівлях — роз’яснює наш експерт.

   У ст. 44 Закону № 922 вказано, що відповідальність настає згідно з законами України. Для адміністративної відповідальності (штрафування фізичної особи за порушення законодавства) таким законом є  — Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП).

  Строки настання адмінвідповідальності вказані у ст. 38 КУпАП і диференціюються в залежності від виду правопорушення. 

   Також варто пам’ятати, що у ст. 8 КУпАП передбачено, що застосовувати відповідальність не можуть за дії/бездіяльність, які на момент їх вчинення не були визнані законодавством як порушення. 

   Важливо! Якщо новою редакцію закону встановлюється більша відповідальність (більший штраф), то застосовувати штраф мають у розмірі, який діяв на момент вчинення порушення. А якщо нова редакція законодавства зменшує штраф, то застосовується пом’якшена відповідальність. Тому варто звертати увагу на те, коли було вчинене правопорушення та редакцію закону як на момент вчинення порушення, так і на час застосування штрафів.

   Кого притягують до адмінвідповідальності

  Як вбачається з приписів ст. 44 Закону № 922, оштрафувати можуть як керівника замовника, так і уповноважених осіб (далі — УО). Якщо у вас в 2021 році все ще діє тендерний комітет, то і його членів. Тобто до адмінвідповідальності притягаються посадові особи замовника, в розумінні Закону № 922

   Зважте, що притягнення до адмінвідповідальності є персоніфікованим. Так, якщо правопорушення вчинила одна УО, чи керівник, потім притягати до відповідальності їхніх наступників — неправомірно. 

   Втім, якщо УО змінили в процесі здійснення закупівель, а нова УО, скажімо, не звернула увагу на те, що тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону та не виправила правопорушення, у органу ДАС можуть бути підстави до застосування штрафу.

   Щодо нового керівника, який не укладав договори, що передбачають оплату замовником ТМЦ/робіт/послуг до, або без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, то притягнення його до адмінвідповідальності за ч. 6 ст. 164-14 КУпАП є доволі спірним. Але щоб убезпечитися новому керівнику потрібно зробити все необхідне, щоб виправити становище (розірвати незаконний договір та провести відповідні закупівлі за приписами Закону № 922). 

    Про обчислення строків притягнення до адміністративної відповідальності читайте у наших колег на порталі “Держзакупівлі” 


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку