Нещодавно на форумі Prozorro Infobox відбулося спілкування щодо питань оскарження з експертом із публічних закупівель Денисом Левченком. Публікуємо запитання користувачів та відповіді на деякі з них. Можливо, ви знайдете для себе корисну інформацію.
АМКУ точно протягом 3 робочих днів надсилає рішення щодо розгляду?
Так, орган оскарження вчасно приймає рішення про прийняття скарг до розгляду.
У тендерній документації та договорі на закупівлю послуг замовник вказує пункт, згідно з яким ми повинні погодитись на збільшення обсягу послуг за вимогою замовника на 30% (вимога повинна бути виконана протягом 2х годин). На мою думку, цей пункт прописаний для того, щоб інші учасники, окрім улюбленця, не змогли адекватно визначити свою цінову пропозицію. Чи можливо оскаржити цей пункт ТД та договору?
На мою думку, вимога щодо збільшення обсягу послуг за вимогою замовника на 30% (яка повинна бути виконана протягом 2-х годин) носить дискримінаційний характер та обмежує коло потенційних учасників.
Питання в тому, що при оскарженні дискримінаційних вимог у Тендерних документах в процедурах закупівель, які оголошені починаючи з 26.06.21, Скаржнику потрібно, зокрема, надати перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
У якості такого документального підтвердження можуть бути в сукупності:
- вже укладені Вашою компанією договори за цим же ДК 021:2015, за яким було оголошено закупівлю (чи які за змістом послуг відповідають такому ДК), якими не передбачено такий механізм, який встановив Замовник у ТД та проекті договору про закупівлю – щоб показати, що встановлена Замовником вимоги є «не типовими» для таких договорів…., і Ваша компанія не може їх виконати.
- будь-які інші документальні докази, якими зможете обгрунтувати порушення Ваших прав (Закон, у цьому випадку, не містить обмежень).
Надайте до скарги скани таких договорів (можна з посиланням на номери оголошень процедур закупівель, за результатами проведення яких такі договори були укладені і оприлюднені на prozorro.gov.ua).
Я є уповноваженою особою в комунальному господарстві (Замовник)! В червні п.р. провели спрощену закупівлю на виконання робіт (прокладання мереж водопроводу) за бюджетні кошти! Один з учасників, який був відхилений під час закупівлі (причина: невідповідність терміну дії ліцензії на провадження господарської діяльності до терміну виконання робіт (календарного плану) оскаржує рішення Замовника про відхилення! Згідно законодавства даний учасник звернувся для оскарження нашого рішення про відхилення до суду (згідно «ЗУ Про публічні закупівлі»)! Прошу допомогти в такому питанні: які дії повинні бути зі сторони Замовника в разі визнання судом неправомірності наших дій (Замовника), адже на Прозорро ця спрощена закупівля знаходиться в стадії «Завершено» (є переможець, з яким укладено договір на виконання робіт) і технічно відсутня можливість для зворотніх дій про відміну рішення на відхилення учасника?
Скоріше за все, у позовній заяві, крім вимоги про яку Ви зазначили, є також позовна вимога про визнання недійсним договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення спрощеної закупівлі.
У разі задоволення позовної заяви, якщо суд вирішить питання про права, інтереси та (або) обов’язки Замовника подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції. Після набрання рішенням суду законної сили необхідно буде виконати рішення суду відповідно до його резолютивної частини.
Мені особливо цікаво, як виконати рішення суду про визнання недійсним договору про закупівлю робіт, особливо якщо роботи повністю будуть виконані на день набрання рішенням суду першої інстанції законної сили.
Жодних змін у процедуру, яка Завершена, внести неможливо.
Тендер на капітальний ремонт доріг. Замовник встановив вимоги до дорожньої лабораторії, але зазначив їх не в кваліфікаційній частині, як зазвичай роблять усі замовники, а в технічній частині (додаток Технічні вимоги). Відповідно знайшовши недоліки в документах щодо підтвердження вимог до дорожньої лабораторії, замовник не надав 24 години на виправлення знайдених невідповідностей, а опублікував рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника. Прохання, роз’яснити чи мав замовник право відхиляти тендерну пропозицію учасника, якщо кваліфікаційна вимога знаходилася в технічній частині (додатку) тендерної документації? Також прохання роз’яснити яким нормативно-правовим актом регулюється визначення кваліфікаційний критерій та як відрізнити чи відноситься вимога до кваліфікаційних вимог чи ні.
Відповідно до ч.2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, виходячи з їх переліку, який визначений у цій самій ч.2 статті 16 Закону.
Відрізнити, чи відноситься вимога подати той чи інший документ у складі тендерної пропозиції до документу/переліку документів, подання якого (яких) вимагається для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію, встановленому у Тендерній документації, можна, якщо подивитися як називається розділ, пункт, Додаток, тощо у Тендерній документації.
Якщо Замовник не визначив вимоги до лабораторії як документ (один з документів), яким (якими) Учасники повинні були підтвердити відповідність такому кваліфікаційному критерію як наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази та технологій (найбільш підходящий, на мою думку, виходячи з назв кваліфікаційних критеріїв у ч.2 статті 16 Закону), то, виходячи з вимог ч.19 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не повинен був розміщувати в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в інформації та/або документах. На мою думку, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію такого учасника на підставі абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» – тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.