Що потрібно знати про подання та оплату скарг

27.07.2020 12:03
0
Поділитися на facebook
Поділитись
high-five_114360-1078

    Як ми знаємо, нова редакція Закону “Про публічні закупівлі” ввела багато нових правил щодо різних пунктів в держзакупівлях. Подання скарг не стало виключенням і, згідно Закону, зазнало кардинальних змін. У цій статті ми детально розглянемо важливі аспекти щодо подання та оплати скарг. 

      Варто зазначити, що нова редакція Закону визначає не тільки розмір плати за скаргу, а й порядок здійснення оплати, а також повернення суб’єкту оскарження оплати у окремих випадках, які зазначені у Законі. 

Оплата за подання скарги 

     Постанова №292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження» встановила зв’язок між платою за скаргу та очікуваною вартістю закупівлі.

    Згідно Постанови, при оскарженні умов документів учасник має оплатити тільки 0,3% від тендеру. Оплата за скаргу має бути не меншою за 2 тисячі гривень але не більшою за 85 тисяч гривень. Якщо ж скарга подається на результат прекваліфікації чи на рішення замовника після аукціону, то плата складає 0,6% від бюджету тендеру/лоту. Така скарга коштує мінімум 3 тис. грн, а максимально — 170 тис. грн. 

     Варто сказати, що в Постанові №292 визначено відповідальним за забезпечення отримання плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження або перерахування до державного бюджету. Отже, оплата вноситься на окремий рахунок, який створений підприємством чи організацією.

Види оплати за подання скарги в системі Прозоро

      За подання скарги оплата здійснюється через електронну систему закупівель. Неоплачені скарги не будуть потрапляти до органу оскарження. Оплатити скаргу Ви повинні оплатити в день подання скарги. Є 2 варіанти оплати скарги :

  • шляхом безготівкового переказу коштів з банківського рахунка суб’єкта оскарження
  • з застосуванням електронного платіжного засобу

      Якщо Ви оплачуєте скаргу через банк, потрібно: на сторінці створення скарги завантажити шаблон платіжного документа. Спершу необхідно зазначити реквізити для повернення плати за скаргу учаснику, вказавши код ЄДРПОУ юридичної особи чи РНОКПП фізичної особи, а також міжнародний номер банківського рахунку за стандартом IBAN. Після цього електронна система закупівель Prozorro автоматично сформує шаблон платіжного документа.

      Шаблон платіжного документа має виглядати так: найменування та код отримувача, суму платежу, найменування банку отримувача та його рахунок, призначення платежу. Платіжне доручення при цьому необхідності завантажувати нема. Потрібно лише дочекатися підтвердження внесення оплати від ДП «Прозорро». Для проходження оплати може знадобитись від декількох годин до трьох робочих днів.

      Наступне питання про те, як подати скаргу

      У особистому кабінеті на електронному майданчику закупівель потрібно натиснути кнопку “Подати скаргу”. Далі потрібно буде заповнити декілька полів як: “Назва скарги” та “Опис скарги” та додати файл до цього скарги. Варто зазначити, що подавати документи до скарги потрібно обов’язково. Після того, як Ви додали документи, натисніть кнопку “Зберегти”.

   Скаржник також може переглянути вартість скарги, яка прорахована системою. На цьому етапі у Скаржника наявна можливість скасувати свою скаргу. Тобто скарга може бути скасована скаржником лише в статусі «Чернетка». Якщо умови оплати не виконано, скарга автоматично переходить в статус «Скасована». 

Оплата скарги онлайн

      Якщо Ви обираєте варіант оплатити скаргу онлайн, то все буде відбуватись таким чином:

  • Система перенаправляє користувача на платіжну сторінку LiqPay
  • На платіжній сторінці відображаються реквізити, сума платежу та призначення. Ці дані не доступні для редагування.
  • Скаржник вказує реквізити карти та підтверджує платіж. А потім отримує сторінку з результатом оплати.
  • Скаржник може ввести email та отримати квитанцію на пошту.

      Звертаємо Вашу увагу на те, що коли Ви оплатили скаргу, то вона автоматично надсилається до органу оскарження АМКУ, і тоді Ви вже не зможете її редагувати як “Чернетку”. При оплаті платіжною карткою за допомогою сервісу онлайн-платежів LiqPay комісія  складає 2,5% від суми за проведення платежу. 

На що варто звертати увагу при оплаті скарги

  •  У полі Призначення платежу, дуже важливо правильно ввести ID скарги та ключ оплати (англійська розкладка клавіатури), бо інакше система не зможе співставити оплату зі скаргою.
  • Мова саме про ID скарги, а не ID закупівлі.
    ID скарги ви можете побачити в чернетці скарги, цей номер присвоюється системою автоматично після збереження скарги, коли вона в статусі «Чернетка»
  • Обов’язково перевіряйте, щоб не було зайвих розділових знаків чи пробілів
  • Потрібно перевіряти, щоб при вводі корректно вводились розділові знаки, пробіли, літери та цифри  і не помінялось одне іншим (наприклад, літера О замість «нуль»)
  • Не потрібно додавати зайву інформацію в призначення платежу, якої немає в шаблоні, тому що стоїть обмеження в 160 символів
  • Уважно перевіряйте IBAN номер рахунку, на який потрібно повернути оплату у випадку задоволення скарги

      Звертаємо Вашу увагу на те, що потрібно все обов’язково перевіряти, адже будь-які помилки в скарзі можуть привести до того, що скарга не потрапить до розгляду органом АМКУ.  

Коли повернуть кошти скаржнику

    • Оплата отримана після періоду подачі скарг 
    • Неправильна сума оплати 
    • Скарга задоволена
    • Здійснено кілька однакових оплат, в такому разі всі інші оплати, окрім однієї, повернуться на рахунок скаржника протягом 2 робочих днів   

ПАМ’ЯТАЙТЕ: система співставляє зі скаргою першу здійснену оплату, тож якщо ви вірно вказали ID скарги, але припустились помилок у сумі чи реквізитах повернення, не дублюйте оплати за тією самою скаргою. Якщо помилка в сумі, створіть нову скаргу та здійсніть вірний платіж. Якщо помилка у реквізитах повернення, правильні реквізити можна буде передати ДП Прозорро (feedback@prozorro.ua) після того, як АМКУ прийме рішення на вашу користь.

      Гроші, що були перераховані як оплата скарги будуть повернуті скаржнику протягом 2 робочих днів. Гроші повернуться на ті реквізити, що були вказані в призначенні платежу. 

      Ми сподіваємось, що ця інформація допоможе Вам правильно розуміти тему щодо подання та оплати скарги, адже дуже важливо все робити правильно та якісно.

 

  При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку