Розпорядникам коштів місцевого бюджету планують збільшити поріг для спрощених закупівель

26.01.2022 12:26
0
Поділитися на facebook
Поділитись
busy-businessmen-with-laptops-near-hourglass-working-different-time-zones-time-zones-international-time-world-business-time-concept-illustration_335657-2073

Черговий законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» Уряд зараєстрував 21.01.2022 за номером 6537 (далі — Законопроєкт). Цього разу пропонується збільшити поріг для застосування спрощених закупівель до 500 тисяч гривень включно, але тільки для певних предметів закупівлі та за певних умов. 

 

Всього новий Законопроєкт запропонував три зміни. Давайте їх розглянемо.

 

Зміна №1 доповнює пункт 28 статті 1, а саме: 

 28) спрощена закупівля — придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону, а також у випадках, передбачених частиною одинадцятою статті 3 цього Закону;

 

До цього часу стаття 3 містила тільки 10 пунктів. Отже, Зміна №2 передбачає створення нового, 11 пункту:

  1. 11. У разі придбання замовником за рахунок коштів бюджетів місцевого самоврядування товарів, робіт і послуг, визначених цією частиною, вартість яких не перевищує 500 тисяч гривень, застосовуються процедури закупівлі, передбачені статтею 14 цього Закону.

 

До таких товарів, робіт і послуг відносяться:

  • паливних та мастильних матеріалів, природного газу, електричної та теплової енергії, вугілля та інших видів твердого палива виключно для потреб функціонування  установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності, та у разі, якщо  у замовника виникла нагальна потреба здійснити додаткову закупівлю на строк не більше 6 місяців. Цей абзац не застосовується у випадку, передбаченому статтею 40 цього Закону щодо укладення договору з постачальником «останньої надії» на постачання електричної енергії або природного газу;
  • харчових продуктів виключно для потреб функціонування  установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності. При цьому,  якщо було подано дві та більше пропозиції, перевага надається тому учаснику, який зареєстрований на території відповідної територіальної громади, за умови, що ціна за одиницю товару не перевищує 10 відсотків, порівняно з іншим учасником;
  • послуг з підвезення до закладів освіти та у зворотному порядку;
  • послуг з розробки проектно-кошторисної документації, необхідної для проведення поточного ремонту будівель та споруд, що перебувають у комунальній власності.

 

В першу чергу, виникає питання: а про яку взагалі процедуру закупівлі, що передбачена статтею 14 Закону, йдеться, якщо спрощена закупівля не є процедурою закупівлі (усі процедури закупівлі визначені статтею 13 Закону, а саме: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі)? Отже, спершу необхідно виправити цю грубу помилку – виключити слово «процедури».

Які ж предмети закупівлі підпадають під такі виключення та за яких умов?

  1.   У разі, якщо замовнику вкрай необхідно здійснити додаткову закупівлю на строк не більше 6 місяців, і вартість таких предметів закупівлі не перевищує 500 тисяч гривень, замовник застосовує спрощену закупівлю:
  • паливних та мастильних матеріалів;
  • природного газу;
  • електричної та теплової енергії;
  • вугілля та інших видів твердого палива виключно для потреб
  • функціонування установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності.

 

Зверніть увагу! Такі виключення не застосовуються у випадку, передбаченому статтею 40 Закону, щодо укладення договору з постачальником «останньої надії» на постачання електричної енергії або природного газу.

  1.   У другому пункті також немає жодних уточнень чи обмежень щодо нагальної потреби, отже замовник має право провести спрощену закупівлю при закупівлі товарів, вартість яких є меншою за 500 тисяч гривень:
  • харчових продуктів виключно для потреб функціонування установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності.

 

Цікаво, що якщо у спрощеній закупівлі було подано дві та більше пропозиції, перевага надається учаснику, який зареєстрований на території відповідної територіальної громади, за умови, що ціна за одиницю товару не перевищує 10%, порівняно з іншим учасником.

  1.    В цьому пункті йдеться про послуги з підвезення до закладів освіти та у зворотному порядку. Якихось додаткових умов, крім вартості предмета закупівлі, який не має перевищувати 500 тисяч гривень, Законопроєкт не передбачає.
  2.    Тут також йдеться про послуги, але вже з розробки проєктно-кошторисної документації, необхідної для проведення поточного ремонту будівель та споруд, що перебувають у комунальній власності. Ситуація аналогічна – ніяких окремих умов, крім вартості предмета закупівлі, який не має перевищувати 500 тисяч гривень, Законопроєкт теж не передбачає.

 

Зверніть увагу! У Законопроєкті вказано, що вартість предмета закупівлі не має перевищувати 500 тисяч гривень. Тобто, може дорівнювати 500 тисячам гривень, але не перевищувати.

 

Зміна №3 

У пояснювальній записці до Законопроєкту зазначено, що його метою є «розширення можливостей застосування спрощеної процедури закупівель за рахунок коштів бюджетів місцевого самоврядування насамперед та виключно для потреб функціонування установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери».

 

Поки ще рано робити висновки, чи направлені ці зміни на покращення або навпаки. Але ми вже зараз бачимо, що є моменти, які мали б бути виправлені чи доповнені. Ефективність даних нововведень покаже тільки практика застосування цього Законопроєкту, якщо Уряд все ж таки прийме його. Тож, чекаємо на рішення.

 

Джерело 


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку