Питання щодо теми про Електронні підписи

09.11.2020 11:11
0
Поділитися на facebook
Поділитись
79250316_2775584192712096_5282551466982622087_o

   Нещодавно набув чинності оновлений Закон «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII. Відповідно до цього у наших користувачів виникає багато запитань щодо цієї теми. 

   Згідно із частиною 5 розділу VII Закону “Про Електронний цифровий підпис” та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, використовуються:

  • користувачами електронних довірчих послуг, 
  • кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.

   Удосконалений електронний підпис

   Удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконалення електронного підпису та особистого ключа, який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.

   Удосконалений електронний підпис за останні два роки прийшов на заміну застарілого ЕЦП та досить часто використовується серед громадян. 

   Особливість ЕЦП — можливість зберігання на файловому носієві, наприклад звичайній флешці. 

   Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, можуть використовуватися:

  • користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, 
  • електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім:
  1. Використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності та іншими суб’єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора.
  2. Застосування тільки засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних даних на цьому носієві. 
  3. Використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов’язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;
  4. Вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом.

   Кваліфікований електронний підпис 

   Кваліфікований електронний підпис використовується тоді, коли інформація потребує більшого захисту даних. 

   Кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

   Застосовувати такі підписи мають право (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) :

  • органи державної влади,
  • органи місцевого самоврядування,
  • підприємства, установи та організації державної форми власності,
  • державні реєстратори, нотаріуси
  • та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора.

   Який електронний підпис повинні мати представники приватного бізнесу

   Згідно з існуючим законодавством з 1 січня 2022 року приватні суб’єкти господарювання зобов’язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів.

   Тобто учасники публічних закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами, якщо інше не передбачено тендерною документацією Замовника.

   ПАМ’ЯТАЙТЕ! Кваліфікований електронний підпис може зберігатись на захищеному носії – токені чи у хмарі.

   При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку