Для початку, нам потрібно розібратись які ж є процедури закупівлі. Отже, процедури проведення закупівлі є наступними:
- конкурентний діалог;
- відкриті торги;
- переговорна процедура закупівлі.
Якщо процедура закупівлі була оголошена до 19 квітня (наприклад, відкриті торги), то, відповідно, вона й завершиться за старими правилами (тобто без 24 годин на виправлення помилок або нової процедури оскарження закупівлі) а якщо після 19 квітня, то згідно Нової редакції Закону “Про публічні закупівлі”.
Така ж сама процедура буде відбуватись із договорами, тобто Замовник зможе внести зміни та опублікувати договір у системі Прозорро згідно старих норм Закону.
Для прикладу, якщо процедура переговорів закупівлі була проведена 13 квітня, то змінювати договір можна тільки за старими нормами Закону, тобто Ви зможете опублікувати повідомлення про зміни в договорі протягом трьох днів з дня, коли внесли зміни, на відміну від Нової редакції Закону, де повідомлення про зміни в договорі можна опублікувати протягом трьох робочих днів.
Отже, перед тим як публікувати повідомлення про зміни в договорі, обов’язково потрібно перевіряти, коли розпочалась процедура закупівлі.
Найбільш цікавим питанням, яке нам задають, це про проведення процедури переговорів після двох відмін відкритих торгів.
Питання дуже неоднозначне, але у новій редакції закону написано, що “Якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації”.
Але, у Новій редакції Закону були добавлені нові підстави для відхилення Учасника. Отже, у Новій редакції Закону Замовник обов’язково має вимагати від Учасника підтвердження відсутності підстав для відмови у проведенні процедури закупівлі.
Раніше вимоги до Учасника не повинні були змінюватись, адже вони були зазначені у тендерній документації, але нещодавно частину першу статті 17 розширили, згідно якої Замовник має право вимагати від Учасника додаткові підтвердження.
Ще одним цікавим питанням є відхилення на підставі невиконання попередніх договорів Постачальником.
Отже, за Новою редакцією Закону Замовник має право відмовити Учаснику в участі у закупівлі, якщо раніше Замовник вже укладав договір з Учасником, але він не виконав свої зобов’язання, що призвело до розірвання договору.
У разі, якщо Учасник підтвердить свою надійність, доведе, що сплатив або відшкодував усі збитки, і якщо Замовник вважає таке підтвердження достовірним, то Учаснику не може бути відмовлено у закупівлі.
Для того, щоб Замовник скористався такою можливістю про відхилення договори, що були розірвані мають бути укладені за тим, як була проведена процедура закупівлі, яка відбулась після виходу Нової редакції Закону.
При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org