Про перехід від тендерного комітету до уповноваженої особи

23.06.2021 15:49
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (21)

   У новій редакції Закону «Про публічні закупівлі» від 19 квітня 2020 року з’явилися більш доцільні для ефективного функціонування сфери норми і положення. Наприклад, раніше Замовники могли визначати для здійснення процедур закупівель як тендерний комітет, так і Уповноважену особу. Тепер відповідальною за спрощені закупівлі може бути лише УО. Крім того, з 1 січня 2022 року тільки УО матиме право проводити процедури закупівлі. Іншими словами, майже повністю актуалізувався повний перехід від тендерного комітету до Уповноваженої особи. 

   Замовники масово відмовляються від тендерних комітетів, адже вони можуть бути відповідальними за організацію та проведення процедур закупівель лише до 1 січня 2022 року, після чого будуть ліквідовані. 

   Давайте нагадаємо вам про основні моменти, що стосуються Уповноваженої особи.

   Хто може бути Уповноваженою особою

   Згідно Закону, Уповноваженою особою може бути працівник Замовника, який визначений відповідальним за організацію та проведення процедури закупівлі, а також спрощених закупівель на підставі відповідного розпорядчого рішення або трудового договору. Уповноважена особа повинна мати вищу освіту, законодавство не конкретизує, до якої сфери діяльності має належати вища освіта.

   Способи визначення УО

   Законодавством передбачено визначення УО трьома способами:

   Перший спосіб

    Уповноваженою особою назначають працівника зі штатної чисельності, покладаючи на нього функції УО як додаткової роботи з відповідною доплатою. 

   Частіше цей спосіб використовується невеликими замовниками, які проводять незначну кількість закупівель на рік. Тому, зрозуміло, що недоцільно збільшувати штатну чисельність працівників. Але доплата за додаткові функції повинна бути обов’язковою.

   Другий спосіб

   До штатного розпису вводиться окрема посада для особи (або осіб), які будуть здійснювати функції Уповноваженої особи, наприклад, фахівців з публічних закупівель. 

   Такий спосіб підходить для організацій, які проводять системні циклічні закупівлі щороку і мають постійне навантаження з адміністрування закупівельного процесу. 

   Якщо обсяги закупівель великі, замовник може створити структурний підрозділ, який буде здійснювати супровід, організацію та проведення закупівель. До складу цього підрозділу можуть входити фахівці з публічних закупівель, визначені уповноваженими особами. Створення окремого підрозділу вимагає і відповідних змін до структури організації та до штатного розпису з урахуванням вимог нормативно-правових актів, зокрема Національного класифікатора України ДК 003:2010 “Класифікатор професій”, оскільки назви посад і професій мають відповідати назвам у Класифікаторі.

   Третій спосіб 

   Укладається трудовий контракт з особою, яка буде визначена Уповноваженою особою. Такий трудовий контракт має укладатись з дотриманням Кодексу законів про працю України. 

   Такий спосіб підходить для замовників, які здійснюють велику кількість закупівель на рік. У разі потреби проведення складних або специфічних закупівель доцільно залучити відповідного фахівця в конкретній сфері.

   Згідно Кодексу законів про працю України, договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (зокрема матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, зокрема дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.

   Відмінність між тендерним комітетом і УО

   Однією з основних відмінностей між тендерним комітетом та Уповноваженими особами є процес прийняття рішень. Тендерні комітети приймають рішення колективно більшістю голосів, а Уповноважені особи самостійно організовують закупівлі та несуть відповідальність за прийняті рішення.

 

   Автор статті – Оксана Груба

   Джерело: infobox.prozorro.org

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку