Практичні кейси з моніторингів держаудитслужби. Як не повторити чужих помилок.

06.09.2021 20:26
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (77)

Зазначайте в оголошенні інформацію відповідно до Наказу № 1082

Наказ №1082 “Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі” передбачає зазначати в системі інформацію стосовно кожної номенклатурної позиції, але деякі Замовники не зазначають цієї інформації. 

Держаудитслужба незазначення номенклатури та максимально точного коду кожної номенклатурної позиції вважає порушенням.

Наприклад візьмемо моніторинг в закупівлі UA-2021-05-21-010148-b

Так Держаудитслужба під час аналізу питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (зі змінами, далі – Порядок 708) та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783. Разом з тим, пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок 1082) передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим – четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: 

  • назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; 
  • коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. 

Отже, на виконання пункту 14 Порядку 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. 

Проте, в порушення пункту 2 частини другої статті 21 Закону та Порядку 1082, під час заповнення інформації щодо предмета закупівлі Замовником в оголошення про проведення відкритих торгів не внесена інформація у відповідності до пункту 14 Порядку 1082 щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та коду товару, визначеного згідно з основним словником національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (зі змінами, далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.

Не забувайте зазначати інформацію про забезпечення пропозиції та виконання договору під час оголошення закупівлі

В системі Прозорро реалізована можливість зазначити інформацію стосовно забезпечення пропозиції та виконання договору. Якщо замовник зазначає інформацію про забезпечення пропозиції, то вона відображається в розділі Вимоги до тендерної пропозиції. 

Якщо замовник зазначає під час оголошення закупівлі інформацію про забезпечення виконання договору, то вона відображається в розділі Умови укладання договору про закупівлю.

Проте, бувають випадки, коли Замовники не вказують інформацію про забезпечення під час оголошення або ж просто забувають прибрати цей пункт з тендерної документації. 

В закупівлі UA-2021-03-04-005131-a саме так і сталось. У Замовника була вимога щодо забезпечення пропозиції в ТД, але він не зазначив цю вимогу в електронних полях. І Держаудислужба зазначила, що на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати), тоді як у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога про надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії в розмірі двісті дев’яносто тисяч гривень 00 копійок та умови його надання.

Строк дії забезпечення пропозиції

Цікавий висновок з моніторингу в закупівлі UA-2020-02-21-000696-c. Де замовник в ТД зазначив, що “Строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить не менше строку, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, враховуючи розкриття пропозицій, що відбувається відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому встановив строк дії пропозицій 120 календарних днів. Учасник надав забезпечення зі строком дії 131 календарний день.

Проте Держаудитслужба визнала це порушенням і зазначила, що відповідно до вимог п. 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, строк дії забезпечення тендерної пропозиції має становити не менше строку, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними. Пунктом 4 Розділу ІІІ тендерної документації, передбачено термін дії, згідно з яким – тендерні пропозиції вважаються дійсним протягом 120 календарних днів. Відповідно тендерної пропозиції ТОВ “МЛ КОМПАНІ”, термін дії банківській гарантії від 18.03.2020 № 008/309ГР, до 02.09.2020. Дата Протоколу розгляду тендерних пропозицій відповідно до даних сайту електронної системи закупівель, 22.04.2020 року. Отже, строк дії забезпечення тендерної пропозиції складає 131 днів, тобто на 11 днів більше, ніж вимагав Замовник, що суперечить п. 2 розділу ІІІ тендерної документації від 18.03.2020 (нова редакція)

 

Автор статті – Лілія Кулик

Джерело

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку