Пропонуємо розглянути різні приклади переходу від тендерного комітету до Уповноваженої особи. Залежно від моделі закупівельної діяльності є різні варіанти дій замовника.
Приклад 1.
В установі є УО для спрощених закупівель та ТК для процедур закупівель
У цій ситуації замовник має здійснити такі кроки.
Крок 1. Припинити діяльність ТК. Для цього слід видати відповідний наказ (розпорядження керівника), яким:
- припинити діяльність ТК і визнати наказ (розпорядження) про його створення таким, що втратив чинність;
- надати вказівку голові ТК передати УО справи щодо закупівель, які розпочав комітет. УО, відповідно, повинна прийняти такі справи;
- визначити інші питання, пов’язані з ліквідацією.
Крок 2. Визначити УО та їх кількість. Перш за все замовник має визначитись:
- чи залишається УО, яка була визначена раніше, працювати далі?
- чи буде вона і надалі займатись спрощеними закупівлями, а на «допороги» та процедури закупівлі буде призначено інших УО?
- чи, зважаючи на обсяги закупівлі установи, одна УО впорається з усіма категоріями закупівель?
Відповівши на ці питання, слід видати наказ (розпорядження) про призначення УО, та можна переходити до наступних кроків.
Крок 3. Внести змін до положення про УО. У положенні про УО, крім іншого, варто передбачити:
1) кількість УО та розподіл закупівель між ними;
2) порядок заміни УО на час її відсутності (хвороби, відпустки тощо).
Крім того, у своєму розпорядчому документі, яким визначається УО, та/або в положенні про УО треба передбачити покладання обов’язків на УО щодо завершення процедур, розпочатих ТК, внесення змін до договорів та оприлюднення звітів про їх виконання.
Крок 4. Реєстрація нової УО. Процедури закупівель мають завершуватись в ЕСЗ з електронного кабінету, в якому вони розпочаті. На різних майданчиках кабінети замовників функціонують по-різному. В одних — один кабінет з можливістю працювати різним УО під своїми логіном і паролем, в інших — у кожної УО свій кабінет. Отже, залежно від цього:
1) якщо один кабінет замовника. Оприлюдненням інформації в ЕСЗ від ТК займається секретар ТК. Відповідно, він разом з новопризначеною УО має зайти в кабінет замовника, змінити відповідні дані та логін і пароль. У подальшому УО зможе самостійно продовжувати, завершувати звітувати за закупівлями, проведеними ТК, та проводити нові закупівлі, використовуючи власний КЕП чи УЕП;
2) якщо для кожної УО окремий кабінет. На майданчику, де зареєстрована установа, новопризначена УО має пройти реєстрацію, заповнивши відповідні поля. Після реєстрації вона зможе пройти тестування, а з 01.01.2022 р. ЕСЗ її ідентифікує та надасть доступ до можливостей здійснювати закупівлі.
Приклад 2.
В установі є тільки ТК
У цій ситуації замовнику також необхідно пройти всі перелічені кроки. Однак, якщо УО буде призначено секретаря ТК, то змінювати дані в кабінеті замовника не доведеться.
Приклад 3.
В установі є тільки УО
Тут простіше. Якщо вже є УО – вона одна, чи їх кількість не змінюється, то єдине, про що не варто забувати, — вчасно пройти тестування. Адже, якщо спланувати і розпочати закупівлі до 01.01.2022 р. можуть і ТК, і нетестовані УО, то після цієї дати – тільки УО, які успішно пройшли тестування.
Автор статті – Людмила Линник, юрист газети «Бухгалтерія: бюджет»