Для початку нагадаємо, що переговорна процедура закупівлі – це неконкурентна процедура закупівлі, яка може відбуватись як виняток, згідно статті 13 нової редакції Закону “Про публічні закупівлі”.
Відмінності переговорної процедури від відкритих торгів та конкурентного діалогу:
- під час проведення переговорної процедури закупівлі не проводиться аукціон;
- переговорна процедура не передбачає створення та публікацію тендерної документації;
- строки проведення цієї процедури є мінімальними;
- замовник використовує переговорну процедуру як виняток і лише при наявності та документальному підтвердженні однієї з підстав, що перераховані в частині 2 статті 35 Закону.
Ми нагадали деякі моменти, що стосуються переговорної процедури закупівлі, тому зараз перейдемо до запитань, що стосуються цієї теми.
Перші відкриті торги проведені до 19.04.20. Торги не відбулися. Другі проведені після 19.04. і також не відбулися. Чи можемо ми провести переговорну процедуру?
Переговорна процедура закупівлі може відбуватись згідно статті 40 Закону. Якщо ним буде двічі відмінено процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), які проведені згідно нової редакції Закону після введення його в дію, через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. Тобто відповідно до вашого запитання, якщо перші відкриті торги відбулися до 19 квітня, то Вам потрібно проводити ще одні відкриті торги вже згідно нової редакції Закону “Про публічні закупівлі”.
Також варто пам’ятати про причини скасування торгів: умовою застосування цієї підстави для проведення переговорної процедури є те, що вимоги до предмету закупівлі та до Постачальника не мають відрізнятись від тих, що були визначені в тендерній документації при проведенні скасованих торгів.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 переговорна процедура закупівлі застосовується, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. Просимо пояснити, що мається на увазі під поняттям основний договір чи включає цей договір усі зміни, що до нього вносилися протягом його дії?
Так як ми зазначали вище, переговорна процедура закупівлі відбувається як виняток згідно нової редакції Закону та укладається договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Перелік умов для застосування переговорної процедури ви можете переглянути у статті 40 Закону, особливо, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. При цьому, коли Замовник укладає додаткову угоду на 20 відсотків, то цих 20 відсотків відраховується від остаточної вартості укладеного договору про закупівлю з урахуванням змін, внесених до нього, якщо вони наявні.
Під час виконання робіт з реконструкції виникли аналогічні додаткові роботи. Чи має право замовник використати переговорну процедуру. Цифри: договір підряду на 10 млн, переговорна процедура 2,4 млн. Якби це було завершення робіт, то сумніву не виникає. Але залишаються кошти в сумі 1,8 млн і проведене коригування проектно-кошторисної документації (вартість проекту з 26 млн стала 53 млн, додалися інші роботи). Чи можна ці аналогічні роботи виконати з використанням переговорної процедури, а далі оголосити відкриті торги на роботи, які викладені в коригуванні, хоча ці, що на переговорну теж є в цьому коригуванні?
Замовник може використовувати переговорну процедуру закупівлі тоді, коли протягом трьох років після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у додаткових аналогічних роботах чи послугах, які є тотожними конкретним видам робіт та послуг, що містяться у договорі про закупівлю, і вартість яких не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, але за умови, коли є обґрунтування такої підстави.
Що є моментом визначення переможця в переговорній процедурі: проведені переговори чи оприлюднене повідомлення про намір укласти договір?
Відповідно до Закону, переможець процедури закупівлі – учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відповідає всім вимогам та пунктам тендерної документації, та яка є найбільш економічно вигідна серед інших пропозицій, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до вашого питання, учасник є переможцем у переговорній процедурі закупівлі після того, як замовник прийняв рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю, яке має бути обов’язково оприлюднене шляхом розміщення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель.
Які експертні, нормативні, технічні документи потрібні для підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури?
Відповідно до Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:
- обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На час проведення туристичної виставки необхідно орендувати виставкову площу на території виставкового центру. Вартість договору оренди – 88 тис. грн. Чи можна в цьому випадку застосувати переговорну процедуру закупівель на підставі абз.4 п.2 ч.2 ст.40 Закону(відсутність конкуренції з технічних причин)?
Відповідно до нової редакції Закону дія Закону не поширюється на ті випадки, коли предметом закупівлі є придбання, оренда землі, нерухомого майна або майнових прав, будівлі та іншого нерухомого майна.
Завдяки нашій рубриці відповідей на ваші запитання ви станете краще розумітися в процедурах закупівлі в електронній системі Прозорро.
При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org