Основні помилки замовників при роботі з е-каталогом Prozorro Market

14.05.2021 09:45
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (11)

   В цій статті ми зібрали для вас найбільш поширені помилки, що трапляються при застосуванні інструменту для закупівель Prozorro Market. Сподіваємося, ці кейси допоможуть вам запобігти власних помилок та стануть у нагоді. Пишіть нам про ситуації, з якими ви зіштовхнулися, і ми залюбки їх розглянемо та допоможемо вам у їх вирішенні.

  Що робити, якщо двічі не відбувся запит ціни пропозиції?

   Буває, що замовники відміняють 2 запити ціни пропозицій і потім укладають пряму угоду з постачальником або застосовують переговорну процедуру. В цьому випадку вони посилаються на п. 1 ч.7 ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі (надалі – Закон): “Придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі якщо було двічі відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю”.

   Не слід забувати, що запит ціни пропозицій не є спрощеною закупівлею, адже відповідно до п.7 ч.7 ст.3 Закону, закупівля через е-каталог- це виключення, при якому замовник може не проводити спрощену закупівлю. 

   Законом передбачено, що “Придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі якщо закупівля товарів здійснюється з використанням електронного каталогу”.

   Якщо запит ціни пропозицій не відбувся двічі, замовник має оголосити спрощену закупівлю.

   Графік поставок при закупівлі через запит ціни пропозиції

   Також буває, що при запиті ціни пропозицій замовники не зазначають графік поставок (наприклад, коли потрібні регулярні поставки протягом тривалого часу) або не зазначають, що точок доставки буде декілька.

   Для формування ціни пропозиції постачальник має знати, які буде мати витрати на логістику. Якщо така інформація відсутня, він розраховує ціну пропозиції з розрахунку 1 поставка в 1 точку та погоджується укласти договір. Дізнавшись, що точок доставки та дат постачання декілька, він відмовляється укладати угоду на таких умовах, і замовнику не залишається іншого виходу, окрім як скасовувати закупівлю. 

   Тому ми радимо зазначати максимально повну інформацію про умови доставки та оплати при запиті ціни пропозицій. Не забувайте, що при оголошенні закупівлі запиту ціни пропозиції у вас є поле, де ви можете зазначити всі умови.

Замовник має звертати увагу на регіон доставки, який Постачальник вказав в пропозиції в Prozorro Market

   Коли товари розміщуються в е-каталозі Prozorro Market, постачальники зазначають регіон доставки, і замовники мають враховувати це. Якщо замовник із Запоріжжя обирає 100 кг моркви у постачальника, який зазначив, що постачає товар в межах Черкаської області, не дивно, що постачальник від замовлення відмовиться. Отже, для заощадження часу замовника варто зважати на регіон доставки товару.

   Звертайте увагу на вимогу в електронному каталозі щодо мінімальної партії товару

   Також треба звертати увагу на мінімальну партію товару, вказану постачальником. Якщо замовник хоче придбати картоплі на 500 грн у постачальника, який зазначив мінімальну партію товару 1000 грн, швидше за все, постачальник відмовиться від такого замовлення.

   Замовник може поскаржитись на Постачальника, якщо той недобросовісно виконав свої зобов’язання

   Якщо постачальник порушив умови роботи в е-каталозі, буде великою помилкою не скаржитися на нього. Адже відповідно до  Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою КМУ №822 від 14.09.2021р, у разі порушень адміністратор каталогу може тимчасово обмежити доступ постачальника до електронного каталогу: 

   “У разі порушення постачальником строків оформлення замовлення та/або відмови постачальника від підписання договору про закупівлю на умовах, що зазначені в його пропозиції, замовник може подати звернення з інформацією про такі порушення через електронну систему закупівель до адміністратора. Адміністратор розглядає звернення з інформацією про порушення протягом 10 робочих днів з дня отримання такого звернення.

   Звернення оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу. Адміністратор під час розгляду звернення має право запитувати інформацію та документи, що підтверджують або спростовують наявність порушення, у замовника та постачальника. Після розгляду звернення адміністратор приймає рішення щодо наявності чи відсутності порушення з боку постачальника, а згодом повідомляє замовнику та постачальнику про результати розгляду цього звернення через електронну систему закупівель.

   Якщо протягом одного календарного місяця у постачальника виявлено три випадки порушень або п’ять випадків протягом трьох календарних місяців, пропозиції такого постачальника автоматично не відображаються електронною системою закупівель в електронному каталозі протягом 90 календарних днів з дня прийняття рішення адміністратором та оприлюднення його на веб-порталі Уповноваженого органу”.

   Скаргу на постачальника можна залишити за посиланням

   При написанні статті використані матеріали infobox.prozorro.org


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку