Нецільове використання коштів: що має знати замовник

29.06.2021 10:40
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (1)

   Готуючись до закупівель, замовники не завжди пам’ятають про такий нюанс як «нецільове використання бюджетних коштів». Що це таке, та які штрафи очікують, якщо проігнорувати цей важливий аспект, — дізнайтеся просто зараз.

   Що таке нецільове використання бюджетних коштів?

  Оскільки замовники для здійснення закупівель використовують бюджетні кошти, то окрім приписів Закону № 922, вони мають керуватися й правилами, встановленими Бюджетним кодексом України (далі — БК).

   Так, у ч. 1 ст. 119 БК передбачено, що нецільовим використанням бюджетних коштів — це їх витрачання на цілі, що не відповідають:

  • бюджетним призначенням, що встановлені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет). Такий закон та рішення унікальні для кожного року;
  • напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів (включаючи порядок та умови надання субвенцій); 
  • бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

   Тобто, за своєю суттю, нецільове використання бюджетних коштів є випадком, коли замовник спрямовує виділені йому кошти на закупівлю, яка не передбачена у планах держави/місцевої громади, або яка є — «зайвою».

   Приклади нецільового використання бюджетних коштів

    В залежності від діяльності замовника, приклади можуть відрізнятися, але для загального розуміння наведемо декілька. 

   Відповідно до п. 8 постанови КМУ від 04.03.2004 р. за  № 269 (зі змінами), зарахування  та використання коштів, що перераховані установам, здійснюється згідно з вимогами бюджетного законодавства для поліпшення умов перебування осіб в установах, (закладах), в яких особи перебувають на повному державному утриманні. При цьому, перелік ТМЦ, робіт і послуг, на закупівлю яких спрямовуються зазначені кошти, затверджується Мінсоцполітики.

    Своєю чергою, Мінсоцполітики видав Наказ № 150 від 20.03.2012р. (зі змінами), в якому чітко визначений перелік ТМЦ, робіт, послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню ПФУ та його структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад установам, де особи перебувають на повному державному утриманні. 

   Тобто, якщо замовник придбає певні ТМЦ/роботи/послуги, що не вказані у такому переліку, його можуть звинуватити у нецільовому використанні бюджетних коштів. 

   Також, замовники повинні дотримуватися приписів КЕКВ.

   Наприклад, закладу потрібно зробити ремонт невеличкої ділянки даху. В цьому випадку за КЕКВ замовник має використати код «2240», тобто «оплату послуг (крім комунальних». Якщо ж він використає код «3130» — «капітальний ремонт» це — може бути розцінене, як нецільове використання. 

    Про відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів читайте у  статті наших колег на порталі Держзакупівлі


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку