Найдорожчий День Незалежності України

31.08.2021 11:32
0
Поділитися на facebook
Поділитись
nn (14)

   Цьогорічне святкування Дня Незалежності України стало абсолютним рекордом по кількості витрачених коштів. Загалом на свято пішло близько 195 млн. грн. За тиждень до свята державні структури витратили в Prozorro на підготовку річниці незалежності 115 млн грн. Крім цього, планувалося підписати договорів ще на 80 млн грн. 

   На що ж пішли ці гроші? 

   До цього на День Незалежності витрачали суми в десятки разів менші. Наприклад, минулого року такі витрати становили лише 4 млн грн, а в 2019 році — 10 млн грн. Порівняти з витратами на попередній 25-річний ювілей —  неможливо, оскільки більшість закупівель здійснили за паперовими тендерами. Після запуску Prozorro до Дня Незалежності у 2016 витратили лише 870 тис. грн.

  В цьому році святкування значно відрізняється масштабами. По всій Україні відбулося понад 150 заходів, і це не враховуючи активностей у столиці. В областях також оновили державні прапори. Ще у січні Офіс Президента доручив кожній ОДА забезпечити встановлення найбільшого державного прапора України в області до Дня Державного Прапора з нагоди 30-річчя незалежності України.

 

   Головні святкові заходи, звісно, відбулися в столиці. 24 серпня відбувся Святковий парад Збройних сил України. Знімала його компанія “Спецекспотрейд”, що належить львів’янину Богдану Трілю та жителю с. Петрівського (Київська обл.) Юрію Біловусу. Вони отримали підряд на майже 20 млн грн. 

   Окрім зйомок, вони організовували театральне дійство ДНК: від концепції до її втілення у деталях — костюми, грим, реквізит, спецефекти та інше.Під театральним дійством мається на увазі святковий концерт День Незалежності Країни,  який відбувся на НСК “Олімпійському”. До речі, оренда приміщення для концерту — це ще одна закупівля на понад 5 млн грн. 

   У Києві також відбувся концерт італійського оперного співака Андреа Бочеллі. ПП “ПКС”, яким володіють кияни Юрій Кошель та Марія Семенова, отримало підряд на 19,5 млн грн на організацію урочистого концерту за участю Президента, чиновників, дипломів, міжнародних організацій, української діаспори, науковців, творчої інтелігенції та духовенства. 

   Зібрані з цього концерту кошти, а також за квитки на ДНК, обіцяли направити благодійному фонду “Модерн арт фаундейшн”. Його започаткували за ініціативи Володимира Зеленського, щоб створити центр сучасного мистецтва — музей Івана Марчука. 

   У межах святкування Дня Незалежності на Михайлівській площі відбувся і безкоштовний музичний концерт-подорож “Ковчег «Україна»: десять століть української музики”.  У програмі – найвідоміші композиції останнього тисячоліття: від колядок до сучасної музики. Підряд на організацію цього концерту на 15 млн грн отримало ТОВ “Медіатек ПР”. 

   22 серпня відбулося вручення відзнак «Національна легенда України». Нагороджувати громадян за визначні заслуги у становленні незалежної України, зміцненні її державності, захисті Вітчизни та служінні українському народові відтепер будуть щорічно. Це теж ініціатива Президента. В цьому році на вручення витратили 6,8 млн грн. Основний підрядник Івент агенція — “ЛМ Продакшн” — забезпечить самі нагороди (1,6 млн грн), сценарій заходу і його втілення – з декораціями, освітленням і мініфільмами (1,7 млн грн). А ДП “Гарант-Сервіс” за майже 140 тис. грн забезпечить кейтеринг заходу.

   23 серпня провели Установчий саміт “Кримської платформи”. Це дипломатична ініціатива України для сприяння деокупації Криму і захисту прав людей. До нього залучають якомога більше країн, щоб платформа стала колегіальним суб’єктом взаємодії з Росією щодо Криму. На сценарій, декор, VR зону, ролики та інші мультимедійні продукти для заходу витратили 6,8 млн грн. Ще майже на 10 млн грн було укладено 31 договір. Додатково гроші пішли на логістику, рекламу, кейтеринг, транспортування і багато іншого. 

 

   Найбільше коштів на офіційні заходи витратили в Київській області (зокрема в самому Києві) — 168 млн грн. На другому місці Дніпропетровська область — 6,4 млн грн. На третьому – Харківська область з витратами 4,6 млн грн. 

   

   Дніпропетровська область посіла друге місце за витратами на День Незалежності через організацію авіашоу «Вільне небо», на яке витратили 4,2 млн грн.  21 серпня на аеродромі у селі Майському у хмарах розгорнули величезний український прапор, а парашутисти «станцювали» гопак на висоті понад 4 км. Також відбувся масштабний ярмарок, де виступили Руслана та Ivan Navi. Організацією цих активностей – від забезпечення польотів і виступів парашутистів до організації зони з їжею і проведення флешмобу – поручили ФОП з Дніпра — Олені Молотовій. 

   

   Наймасштабніші харківські закупівлі — це обладнання для святкового дійства: світлове і мультимедійне за 1,2 млн грн та звукове і конструкції за 1,3 млн грн. Обидві закупівлі були конкурентними. Підряди отримали ФОП Володимир Хухрянський і ТОВ “Фірма шоу світла “Феєрія”.

   Напередодні Дня Незалежності в Україні відзначатимуть День Прапора: . Із цієї нагоди ще в січні Офіс Президента доручив кожній ОДА до свята встановити найбільші державні прапори України в області.

   За даними організації StateWatch, на проєкт, який полягав у піднятті у всіх регіонах країни великих стягів витратили щонайменше 170 млн грн. Найдорожчою стала стела з державною символікою у Харкові — вона коштувала 24,5 млн грн.

      Ще 4,6 млн грн заплатили за комунікаційну кампанію для церемоній урочистого підняття прапорів. У заходах взяли участь президент та інші посадовці. На цьому витрати на свято не закінчуються — для київської події окремо оплатили відеозйомку та створення ролика, що коштувало понад 1 млн грн. 

   

   На відеоконтент на тридцяту річницю незалежності витратили щонайменше 42 млн грн. Зйомки і створення відео часто купували для окремих подій, наприклад, як президент піднімав прапор.

  Мультимедійна платформа іномовлення України замовила виробництво документального серіалу про 30 років незалежності України. Саме цьому державному підприємству належать канали іномовлення UA (російською про Україну для інших країн) та ДОМ (теж російськомовний, але для жителів тимчасово окупованих територій України). Виробництво 30 документальних відео по 20 хв обійшлося бюджету в 4 млн грн. Відео будуть російською. Серіал замовили в «Фреш Продакшн Ю Ей», засновниками якої через кіпрську компанію «МВ Мові Ворлд Лімітед» є Сергій Котенко, Юлія Чернявська та Олег Щербина. Серед відомих документальних проєктів  компанія зняла фільми «Будинок «Слово» (2017), «Крим. Вкрадений півострів» (2019) та «1944. Депортація» (2019).

   Ще 9,8 млн грн пішли на документальний серіал про відзначення 30-ї річниці незалежності України – 26 ігрових відеороликів по 60 секунд, ігровий відеоролик на 90 секунд, а також документальний фільм на 26 хвилин. Серія має розкривати День Незалежності України як свято усієї нації, акцентуючи увагу на концепції єдності, багаторічному цивілізаційному розвитку українського народу та нашої державності, а також історичному процесі відновлення Незалежності. Послуги замовили в столичної «Лайт Коммунікейшн» засновниками якої є Віталій Шаповаленко і директор Євген Високовський.

 

  Автор статті – Ярослав Пилипенко

  Джерело: https://dozorro.org 

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку