На Прозорро запрацював функціонал агрегації закупівель

28.09.2021 14:28
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (49)

На Прозорро запрацював функціонал агрегації закупівель. Завдяки цьому новому функціоналу централізовані закупівельні організації можуть об’єднувати потреби замовників у певному товарі та проводити один великий тендер.

Цей інструмент є дуже важливим для підвищення ефективності ЦЗО, заощадження бюджетних коштів та операційних витрат на проведення закупівель.

Функціонал агрегації спільними зусиллями реалізували ДУ «Професійні закупівлі»,  Міністерство економіки України,  Міністерство фінансів України,  Державна казначейська служба України і ДП «Прозорро» у партнерстві з USAID/UK aid проектом  TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах, що здійснюється Фондом Євразія.       

 

Що таке агрегація та як вона працюватиме?

Простими словами, агрегація закупівель – це об’єднання однотипних потреб декількох замовників в одну закупівлю.

Приклад. ЦЗО «Професійні закупівлі» проводить закупівлі базових товарів (пального, електроенергії, канцелярії тощо) для 65 центральних органів влади та їхніх структурних підрозділів. Раніше їм доводилося для кожного замовника проводити тендер на, скажімо, папір, навіть якщо сума не перевищувала поріг. А тепер «Професійні закупівлі» можуть об’єднати ці потреби та оголосити не 100+ тендерів, а один. І таким чином закупити папір гуртовою партією для всіх замовників.

У такій агрегації є безсумнівні переваги:

  • Ефективність централізованих закупівельних організацій відчутно зросте. Завдяки агрегації кількість тендерів суттєво знизиться, що зекономить час та ресурси. А також майже повністю зникне ризик відсутності постачальників на торгах.
  • Збільшення економії для державних замовників пропорційно  більшій економії коштів платників податків. Майже завжди оптові закупівлі дають змогу отримати набагато нижчу ціну, оскільки вони викликають зовсім інший інтерес у постачальників.
  • Агрегація суттєво полегшить роботу як замовникам, так і постачальникам.
  • Замовникам достатньо: 1) повідомити ЦЗО про те, який товар їм потрібний, 2) узгодити специфікацію, 3) укласти договір з переможцем, якого визначить ЦЗО за результатами аукціону. Нагадаємо, що кожен замовник може скористатися опцією добровільно передати свої закупівлі на ЦЗО.
  • Також агрегація дуже спростить життя бізнесу. Готувати документи для участі в 1000 процедурах важче, ніж взяти участь в 10 агрегованих закупівлях. Це також впливає на кінцеву вартість товару.                                                                                                                                         

 

Джерело 

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку