Море відкладається: чому Київ не зміг вчасно відправити дітей на оздоровлення

28.07.2021 08:47
0
Поділитися на facebook
Поділитись

   Щороку багато дітей цілої низки пільгових категорій отримують можливість оздоровитись та відпочити влітку за державні кошти. Київська міська влада, яка сплачує за відпочинок дітей, у 2020 оздоровила 2184 дитини, а в поточному році планує відправити на відпочинок приблизно 5000 пільговиків.

   З міського бюджету сплачується перебування дітей у  літніх таборах, розташованих під Києвом, в Карпатах, на Закарпатті і на узбережжі Чорного моря. Опікується цим процесом департамент молоді та спорту КМДА. Крім пільговиків, департамент також організовує відпочинок дітей з міських творчих колективів і спортшкіл.  

   Департамент цього року оголосив декілька закупівель послуг оздоровлення дітей. Успішно підписати договори вдалося за трьома з них:

  • відпочинок спортсменів на морі — 18,87 млн грн, виграло ТОВ “Прибрежний”
  • оздоровлення в Київській області — 10,89 млн грн, виграло ТОВ КЗОЦ “Пролісок”); 
  • відпочинок у горах — 1,89 млн грн, виграло ТОВ “Лаяр Сіті”.

   Найбільша закупівля на 22,05 млн грн на відпочинок пільговиків на морі поки що не відбулася. 

   Закупівлю послуг відпочинку в дитячих закладах на узбережжі Чорного моря оголосили ще в березні цього року. Планувалося отримати путівки для 1400 дітей (три зміни впродовж всього літа) вартістю понад 22 мільйони гривень. Закупівлю оголосили одним лотом, тобто всі київські пільговики мали відпочивати в одному приморському закладі. Зважаючи на кількість дітей на зміну, це має бути досить великий будинок відпочинку.

   У закупівлі були вимоги до місткості закладу, технічні і безпекові умови, а також — вимога на наявність власного або орендованого пляжу (виключно в акваторії відкритого моря). Крім цього, у тендерну документацію вписали ще й низку нецінових критеріїв. Вони необов’язкові для бізнесу, але, якщо пропозиція учасника відповідатиме цим критеріям, він матиме певну відсоткову перевагу на торгах. 

   Перелік нецінових критеріїв у цій закупівлі був чималим:

  • відстань від закладу до моря до 600 м — 10%; 
  • наявність сучасної зони активного відпочинку (гімнастичного містечка, мотузкового парку, скеледрому, смуги перешкод, лазертаг арени або лазерного пейнтболу тощо) — 8%; 
  • футбольне поле — 4%; 
  • наявність сучасної зони творчого дозвілля (тематичних класів, студій та майстерень, танцювального залу, обладнаного хореографічним верстатом і дзеркалами, медіапростору з аудіосистемою JBL, світловим лазерним шоу, бездротовою аудіо передавальною апаратурою тощо) — 4%; 
  • сучасна зона активного відпочинку, майданчика для бойових єдиноборств (татамі, килим тощо) — також по 4%.

 

   Саме ці специфічні критерії та деякі обов’язкові вимоги загальмували перебіг закупівлі на самому початку. 

   Після оголошення тендеру один з учасників звернувся до замовника із вимогою прибрати дискримінаційні, на його думку, умови тендерної документації: починаючи від розташування закладу (узбережжя Чорного моря) і до критеріїв щодо обладнання. 

   Проте ці вимоги бізнесу замовник не задовольнив. Ймовірно, їх подавало ДП “Південь-Курорт-Сервіс”, адже саме це підприємство згодом оскаржило закупівлю в Антимонопольному комітеті. АМКУ виніс такі рішення: скаргу на умову щодо власного пляжу виключно в акваторії моря — не задовольнив, скаргу щодо широкого використання нецінових критеріїв — задовольнив.

   Своє рішення комітет обґрунтував тим, що визначених замовником нецінових критеріїв немає у відповідному переліку в законодавстві. Але це досить спірне питання. АМКУ вважає, що перелік нецінових у Законі “Про публічні закупівлі” вичерпний, тоді як Міністерство економіки має протилежну позицію.  

   Після фінального рішення АМКУ нецінові критерії довелося забрати із закупівлі. Тільки навіть тут робота органу з цим тендером не закінчилася.

   ДП “Південь-Курорт-Сервіс” оскаржило також той факт, що його пропозицію відхилили, а от конкурентів: Оздоровчо-спортивний табір “Лісотехнік” та ПП “Миколаїв-Контраст” — допустили до аукціону. Документи цих учасників і справді не повністю відповідали вимогам. Другу частину скарги АМКУ задовольнив, тому всі пропозиції на цьому аукціоні виявилися відхиленими. Відповідно, тендер автоматично скасували. 

   У 2019-2020 роках ДП “Південь-Курорт-Сервіс” виграло п’ять тендерів департаменту молоді та спорту загальною вартістю майже 30 млн. грн. Тобто, раніше послуги замовника повністю задовольняли. Але пропозиція учасника не відповідала вимогам: згідно з державними нормами, діти на оздоровленні можуть жити у максимум 3-поверхових корпусах, а підприємство хотіло розмістити частину пільговиків у 8-поверховій будівлі. Крім цього, “Південь-Курорт-Сервіс” не має власного чи орендованого пляжу в акваторії Чорного моря — його заклад розташований на березі лиману, до моря йти приблизно 1 км.

   Натомість два інші учасники цієї проблемної закупівлі — Оздоровчо-спортивний табір “Лісотехнік” Національного лісотехнічного університету та ПП “Миколаїв-Контраст” — взагалі не мали досвіду співпраці з департаментом молоді та спорту КМДА. “Лісотехнік” не отримував замовлень на київському ринку цих послуг від бюджетних установ. А “Миколаїв-Контраст” лише двічі вигравав в цьому регіоні, в 2017 році у тодішнього департаменту освіти, науки, молоді та спорту КМДА. 

   А от дитячий заклад останньої фірми, табір “Маяк” в селі Рибаківка Миколаївської області, відповідає багатьом критеріям, які застосував департамент КМДА в скасованій закупівлі. Це і відстань до пляжу, і низка характеристик спортивних майданчиків (є скеледром, мотузковий парк, боксерський ринг) та зон відпочинку з мультимедійною технікою. 

   Підсумок цієї закупівлі підбили вже наприкінці червня. І нову закупівлю на ті самі  послуги департамент оголосив 29 червня. Але тепер відпочинкова закупівля містить лише обов’язкові критерії, і переможця визначатимуть тільки за ціною. Також змінився перелік вимог до закладу, а закупівля розбита на три лоти: відпочинок в Херсонській області, Одеській, та останній — в Херсонській і Миколаївських областях. Збільшилася також кількість дітей в заявці — тепер це 2100 відпочивальників (за ту саму очікувану вартість). Отже, підсумок не дуже втішний.

   Зараз вже середина липня, а закупівля перебуває лише на етапі подання пропозицій. Поки що аукціон призначений на 3 вересня (дату автоматично визначила система, однак вона ще може змінитися). Тобто тепер орієнтовні дати дитячого відпочинку — літнього, на морі — це насправді кінець серпня та вересень.

   Ситуацію з літнім відпочинком дітей пільгових категорій на морі для DOZORRO прокоментували в департаменті молоді та спорту КМДА:

   “Морський відпочинок у вересні дійсно технічно складний, оскільки у дітей вже починається навчальний процес. Ми проводили з цього приводу (ситуації з вимушеним переносом відпочинку через оскаржену закупівлю) консультації з райдержадміністраціями, які надають списки пільговиків на відпочинок, і нам висловили побажання максимально наблизити дати заїздів до кінця серпня — початку вересня. Наразі ми сподіваємося, що зможемо організувати процес так, щоб основна маса дітей потрапила на заїзди з 20 серпня, тоді вони втратять лише кілька днів нового навчального року, — розказав начальник відділу спортивного резерву, фізкультурно-масової та оздоровчої роботи департаменту Святослав Сирота. — Кінцевий термін подання пропозицій в новому тендері — 30 липня. Якщо ми встигнемо оперативно їх розглянути і цим же днем зробити протокол, то далі всі етапи закупівлі завершуються впродовж 20 днів і вже в серпні ми починаємо відправку дітей.”

 

   Автор статті – Леся Падалка 


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку