Інтерв’ю з користувачами системи Прозорро. Частина 1

16.08.2021 16:25
0
Поділитися на facebook
Поділитись

   Для нас є дуже важливим зворотній зв’язок від наших клієнтів, завдяки вам ми розвиваємося та стаємо краще. Нам цікава думка кожного з вас, і ми дуже вдячні вам за відгуки, ваші історії та додаткові питання. 

   Система Прозорро успішно працює вже п’ять років – за цей період у користувачів сформувалося суб’єктивне бачення функціоналу, а також була можливість оцінити всі переваги та недоліки Прозорро. 

   Нам дуже цікава думка учасників закупівель стосовно впровадження системи Прозорро у нашій країні. Команда Держзакупівель вирішила дізнатися, як вплинула участь у закупівлях на наших клієнтів, як змінилися взаємовідносини між постачальниками та замовниками, та як взагалі вони бачать зі своєї сторони закупівельний процес. Всі учасники закупівель – це живі люди зі своєю думкою, своїм життям та своєю закупівельною історією. Ми поспілкувалися з нашими клієнтами та отримали різноманітні цікаві відповіді, які дали нам можливість подивитися на закупівельний процес їх очима. Наша команда з’ясувала, як користувачі бачать закупівлі в Україні та як оцінюють вплив системи Прозорро на економіку нашої країни. Тож ділимося і з вами деякими інтерв’ю.

 

   Що вам найбільше подобається у здійсненні закупівель через систему Прозорро?

 

   Представник ТОВ Терминал-МК Анастасія поділилася з нами: “Мені найбільше подобається чіткість у роботі системи – що, де, коли і скільки – все зрозуміло щодо поставок, їх кількості і строків. Також великою перевагою є можливість комунікації з замовником та державними органами. Безумовним плюсом є право на оскарження і його незалежність”.

 

   Працівник ДП 2 ДПРЗ Головного управління ДСНС України у Тернопільській області Тарас каже, що “Все чітко та якісно. Подобається, що вся інформація у відкритому доступі. Також подобається, що можна працювати зі смартфону. Це дуже зручно”.

 

    А Мирослава Бойко із Медичного реабілітаційного центру МВС України “Кремінці” вважає одним із позитивних критеріїв у роботі Прозорро саме підтримку. “Мені найбільше подобається підтримка користувачів майданчику – завжди можна вирішити питання і запобігти ускладненням”.

 

   Незважаючи на те, що більшості клієнтів все подобається, з нашої сторони було б нечесно запитувати лише тільки про позитивні моменти роботи системи. Отже, ми поцікавилися, які зміни вони хотіли б внести, якби була така можливість. Відповіді дуже різняться, іноді думки співпадають. Найчастіше ми чули ось такі пропозиції змін у системі Прозорро від наших користувачів:

 

  • Було б добре спростити формування звіту. Дуже багато функцій для його формування, іноді виникають складнощі;
  • Хотілося б прискорити синхронізацію. А ще, щоб при публікації плану після заповнення специфікації вона автоматично переходила в закупівлю;
  • Щоб після публікації закупівлі, але до накладання електронного підпису система дала можливість редагувати;
  • У Прозорро Маркет могли б самі додавати товар. Це було б добре, оскільки багато товарів немає, а процес їх додавання дуже довгий і проблемний;
  • Було б добре, аби зменшили кількість дій для звітування по договорам до 50 тис. грн. Це забирає забагато часу та ускладнена система звітування, вона потребує оптимізації;
  • Хотілося б, щоб був один раунд аукціона, і ставки ставили всі одночасно, а хто наскільки знизився було видно тільки в кінці. Так як основна проблема – демпінг цін.

 

   Що ж, можливо, в деяких аспектах система не ідеальна, але радує, що Прозорро постійно вдосконалюється, оновлюється і крокує в ногу з часом.

   Звісно, всі ці складні для користувачів моменти з часом стають простішими, оскільки, чим більший досвід роботи із системою, тим більш звичними стають всі ці функції. Але всі колись були новачками та здійснили свою першу закупівлю. От ми і поцікавилися, що було найскладнішим, коли вони вперше приймали участь у закупівлі.

 

    Представник Зноб-Новгородської селищної ради Олексій згадує: “ У нас були невеликі запитання та уточнення. Наприклад, в яких днях вираховувати періоди: в банківських, робочих чи календарних? Пізніше відбулися зміни чи доповнення. Наразі є певні технічні питання. Наприклад, у переможця вимагають додаткові довідки, але технічно переможець не може підвантажити їх в систему, як діяти в таких ситуаціях?”

 

  У Світлани з ПП OLIMP були складнощі саме зі звітом. “Для нас був складним фінал процедури закупівлі, а саме – звіт. Досвіду немає і розумієш: якщо ти зробиш помилку, то потрібно буде починати все спочатку”.

 

   ТОВ “М-ЛИТ”, Зирянова Олена згадує: “Важко було все. І через нестачу інформації, і через нерозуміння самої системи Прозорро. Але, завдяки супроводу менеджера, більше питань не виникає. Дякую вам”.

 

   Отже, ви бачите, що всі досвідчені користувачі Прозорро були в свій час новачками у закупівлях і намагалися розібратися в абсолютно новому для всіх функціоналі. Але їм це вдалося. Обов’язково все вийде і у вас. Тому, якщо ви новачок, або тільки збираєтеся приймати участь у закупівлях – не бійтеся робити перший крок і не турбуйтеся про складнощі. Наші менеджери завжди  готові допомогти вам із будь-яким питання та на кожному етапі.

 

   І, наостанок, ми запитали у досвідчених клієнтів, які поради новачкам вони хотіли б дати. Порад було багато, але всі вони, так чи інакше, зводяться до трьох основних:

 

  1. Більше читайте інструкції, Закон України  “Про публічні закупівлі”, переглядайте відео-уроки. Якщо є така можливість, пройдіть навчальні курси. 
  2. Не забувайте моніторити зміни, слідкуйте за нововведеннями у закупівельному законодавстві.
  3. Працювати, працювати і працювати. І в процесі вчитися. А Також аналізуйте власні помилки, щоб надалі їх уникати.

 

   Що думають користувачі Прозорро про вплив системи на економіку України? Чи вдалося системі Прозорро подолати корупцію в нашій країні? Яку найбільшу користь принесла державі система? Ці та інші питання наша команда також задавала клієнтам. Вам цікаво, що вони з цього приводу думають?

   Слідкуйте за нашими новинами, і незабаром з’явиться друга частина статті “Інтерв’ю з користувачами системи Прозорро”.

   До зустрічі.

 

   Автор статті – Катерина Ковиліна, ТОВ “Держзакупівлі.Онлайн”


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку