Функціонал 24 годин у Prozorro: чи вдалося врятувати учасника

30.07.2021 11:00
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (19)

   Вам відомо, що замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника у разі, якщо його документи не відповідають вимогам тендерної документації. Таке рішення не лише законне, а й очікуване і логічне. Навіщо замовнику купувати товар з іншими характеристиками, ніж потрібно, або укладати договір на будівництво з компанією, яка не має відповідної ліцензії?

   Як показує практика, інколи учасники можуть припускатися помилок у тендерній пропозиції, які на якість товарів, робіт чи послуг не впливають. Наприклад, вони можуть зазначити іншу дати чи допустити помилку у прізвищі. Щоб не відхиляти пропозиції, які містять некритичні помилки, від 19 квітня у 2020 року замовники зобов’язані надавати учасникам 24 години на усунення недоліків у документах на:

  • підтвердження права підпису;
  • відповідність кваліфікаційним критеріям.

 

   Аналітики DOZORRO дослідили 30 293 випадки надання учасникам 24 годин на виправлення невідповідностей у закупівлях, які оголосили з квітня 2020 року по квітень 2021.

   Такий функціонал 24 годин виявився дуже корисним на практиці і  дозволив заощадити щонайменше 2,25 млрд грн. Згідно з опитуванням DOZORRO, абсолютна більшість замовників та учасників (80 % і 78 % відповідно) або дуже задоволені, або переважно задоволені цим інструментом.

   Замовники висунули вимоги виправити недоліки у 15% лотів, яких оголосили у досліджуваний період. У 46% таких випадків учасники, які отримали вимогу, виграли та отримали договір — закупівельникам не треба було відхиляти більш вигідну пропозицію і переходити до розгляду дорожчої.

   Найбільше – і за сумою, і за кількістю – замовники надають 24 години на виправлення помилок у закупівлях будівельних робіт. Це пов’язано з тим, що найбільш часто подібні випадки трапляються в лотах із вищою очікуваною вартістю.

   За статистикою, замовники набагато частіше виявляють недоліки в документах на підтвердження кваліфікаційних критеріїв, ніж у документах на підтвердження права підпису (90% згадок проти 9 %). А там, де помилки виправляти не можна, вони найчастіше зустрічаються в:

  • довідках у довільній формі; 
  • інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики; 
  • сертифікатах і паспортах для підтвердження якості. 

   Зважаючи на ефективність цього інструменту, аналітики DOZORRO рекомендують розширити перелік документів, в яких можна усувати недоліки протягом 24 годин. Таку позицію підтримують і замовники, і бізнес. При цьому, перелік важливо формувати зважено.

   А от на питання, чи потрібно зменшувати або, навпаки, збільшувати час на виправлення помилок, думки учасників розділилися. Компромісом могло б стати збільшення строку 24 години до одного робочого дня і надання дозволу учасникам з власної ініціативи раніше припиняти його перебіг, якщо вони вже завантажили оновлені документи.

   Звіт підготовлено в межах проекту USAID / UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS».

 

   Джерело: https://ti-ukraine.org


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку