Чи повинні оборонні замовники застосовувати локалізацію чи здійснювати планування?

15.05.2024 10:29
0
Поділитися на facebook
Поділитись
New LinkedIn Tool Finds Top Skills Needed For Any Job via @sejournal, @MattGSouthern

У період дії правового режиму воєнного стану державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони відповідно до Постанови  № 1275.

Чи застосовується вимога по локалізації для замовників у сфері оборони?

Ні, не застосовується, оскільки в Постанові 1275  відсутня норма, що стосується застосування локалізації. 

Нагадаємо, згідно до Постанови 1275 дані замовники можуть проводити такі закупівлі:

  • Відкриті торги що визначені особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування;undefined
  • Спрощена закупівля у порядку визначеному Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
  • Запит ціни пропозицій відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
  • Рамкова угода відповідно до самої Постанови 1275.

Чи треба здійснювати планування закупівель для оборонних замовників?

Планування закупівель є важливою частиною закупівельного процесу та має багато переваг. В першу чергу, це дозволяє державним замовникам оптимізувати використання своїх ресурсів, включаючи фінанси та людські ресурси. Також, якісне планування допомагає у створенні конкурентного середовища для учасників торгів, що може призвести до отримання кращих пропозицій та умов для закупівлі товарів і послуг. Здійснюючи планування у вас, як в Замовника, є можливість враховувати кращі практики в області публічних закупівель, а це, в свою чергу допомагає підвищити якість закупівельних процесів. 

Проте, на час дії воєнного стану та протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану – оборонні Замовники не повинні складати та оприлюднювати річні плани закупівель, що відповідає нормам загальних положень п.5 Постанови 1275:

Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану. Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.

Та нормам п.10 загальних положень Постанови 1275:

Закупівлі, визначені пунктами 8 і 9 цих особливостей, не включаються до річного плану закупівель.undefined

Виправлення невідповідностей протягом 24 годин у спрощеній закупівля для оборонних замовників?

Функціонал “24 години на виправлення невідповідностей” є дуже корисним, адже він дозволяє замовникам врятувати найбільш економічно вигідні пропозиції, а значить, дозволяє державі закуповувати більш економно, що є дуже важливим, особливо зараз, під час дії воєнного стану. Зважаючи на це, ДП Прозорро звернулось до Мінекономіки та до ДАСУ із пропозицією додати цей функціонал до спрощеної закупівлі для замовників в сфері оборони. 

Від 07.02.2024 року було прийнято зміни до Постанови 1275, у п.8 частина 4 абзаца 4. Де йдеться про те, що у спрощених закупівлях для Замовників у сфері оборони є можливість надавати  24 години на виправлення помилок для Учасників. Тобто якщо раніше ця можливість розповсюджувалась на відкриті торги, то тепер також на спрощену закупівлю, проте поки тільки для оборонних Замовників, що керуються Постановою 1275. А саме:
Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Приклади рамкових угод відповідно до Постанови №1275

Як відомо, в Постанові №1275 з’явилась відкрита рамкова угода. Проте, відповідно до пункту 7 Постанови проводити її можуть тільки державне підприємство Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” та Департамент забезпечення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації як служби державного замовника

Особливості цієї рамкової угоди наведені в пунктах 50-95 Особливостей, що затверджені Постановою №1275. Цей вид закупівлі розроблений в системі та передбачає кваліфікаційний відбір на першому етапі та проведення тендеру (у вигляді відкритих торгів) чи запиту пропозицій на другому етапі. Також частина інформації в цій закупівлі буде прихована.

Переглянути перший етап, тобто відбори до даних закупівель, можна переглянути за посиланням. Або, як показано на картинці нижче, зайшовши у “Відбори” на головній сторінці Прозорро, та обравши фільтр виду відбору – ”Динамічна система закупівель”.

Із прикладами таких закупівель можна ознайомитись за посиланням. Або, перейшовши на головну сторінку Прозорро, обравши фільтр виду закупівлі “Тендер”, як показано на картинці нижче.


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку