Алгоритм проведення спрощеної процедури закупівлі

08.06.2021 13:21
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Дизайн без названия (23)

    Що таке спрощена закупівля

    Відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон № 922) з 19 квітня 2020 замовники обов’язково здійснюють спрощені закупівлі. Такі закупівлі обов’язкові для Замовників, які:

– визначені п.п. 1 – 3 ч. 1 ст. 2 Закону № 922. Коли вартість предмета закупівлі у разі придбання ними товарів й послуг дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою 200 тис. грн, а робіт — дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за 1,5 млн грн; 

– визначені п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 — юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Проводять спрощені закупівлі, коли вартість предмета закупівлі товару, послуги дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою 1 млн грн, а робіт — дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою 5 млн грн. 

   Фактично «спрощені» є аналогом допорогових закупівель за новою редакцією Закону про публічні закупівлі. 

   Відповідальний за спрощені закупівлі 

   Відповідальною за організацію спрощених закупівель є уповноважена особа (УО). Тільки УОа має право проводити такі закупівлі з 19 квітня 2020 року.  

   Спрощена закупівля: алгоритм 

   Спрощена закупівля за алгоритмом її проведення досить схожа на відкриті торги, проте має суттєві відмінності на окремих етапах, які важливо враховувати аби уникнути негативних наслідків.

   Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

  • оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 
  • уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 
  • подання пропозицій учасниками; 
  • проведення електронного аукціону;
  • розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 
  • визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 
  • розміщення звіту про результати проведення закупівлі. 

   Спрощені закупівлі: інструкція

    Починається спрощена закупівля з оприлюднення замовником оголошення про неї. В оголошенні має бути зазначено період уточнення інформації про закупівлю (не менше 3 роб. днів) та кінцевий строк подання пропозицій. 

    Строк для подання пропозицій не може бути менше ніж 5 роб. днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель. 

   При цьому, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону № 922 оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проєкт договору про закупівлю оприлюднюються не пізніше ніж за 6 роб. днів до кінцевого строку подання пропозицій. 

   Відлік строку для подання пропозицій та строку оприлюднення оголошення про спрощену закупівлю розраховуються з огляду на кінцевий строк подання пропозицій. Тому, складається враження, що загальний строк подання пропозицій має бути в межах 6 роб. днів. Проте, на практиці це не так, адже у період  уточнення інформації учасники не можуть подавати пропозиції. 

   Таким чином, по факту строк подання пропозицій розпочинається після закінчення етапу уточнення інформації. 

    Пам’ятайте, що відміна спрощеної закупівлі — можлива.

    Поради, як провести спрощену закупівлю 

   У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі (ч. 7 ст. 14 Закону). 

   Такі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника, тобто анонімно. 

   Замовник протягом 1 роб. дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. 

   Знову ж таки, на практиці з огляду на роботу електронної системи закупівель, ситуація інакша. Замовник може надавати відповідь на звернення учасників лише в період уточнення інформації. Як тільки він закінчиться у замовника не буде технічної можливості надати відповідь в системі.

    Таким чином, якщо учасник звернувся до замовника за 5 хвилин до закінчення етапу уточнення інформації і замовник не встиг йому відповісти, він уже не зможе дотримати вимог Закону. 

   В той же час, замовник може потурбуватися про таку ситуацію заздалегідь, встановивши між етапом уточнення інформації і етапом подання пропозицій декілька годин чи день, коли він зможе надати відповідь.

    Наприклад, зазначити, що період уточнення інформації закінчується о 12:00 год, а період подання пропозицій розпочинається з 15:00 год. За цих умов в період з 12:00 до 15:00 замовник зможе надати відповідь на запит учасника. 

   

  Бажаєте дізнатися, як внести зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що врахувати на етапі подання пропозицій та як розв’язати неврегульовану ситуацію? Переходьте на портал Держзакупівлі до наших колег і читайте продовження. 


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку