Порядок оскарження процедури закупівлі регламентується ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скарги подаються щодо умов тендерної документації, прийнятих рішень, дій або бездіяльності Замовника, що відбулися до завершення терміну прийому пропозиції.
На що може бути подана скарга? Ну, наприклад, на дискримінаційні умови, що встановлені в тендерній документації і т.п.
Скарга може подаватися з моменту оголошення закупівлі та поки триває період оскарження, але не пізніше, ніж за 3 дні до кінцевої дати подання пропозицій.
Вимоги до скарг передбачені ч. 5 ст. 18 Закону України «Про Публічні закупівлі». Скарга повинна містити:
- найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються;
- ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження;
- підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
- обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель;
- перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав (при оскарженні умов)
- вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
До скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Подання скарг до АМКУ є платне.
Вартість подачі скарги регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 292 і складає 0,3 % від бюджету тендеру (чи лоту), умови якого оскаржуються, але не менш як 2 тис. гривень та не більш як 85 тис. гривень.
При оскарженні відхилення чи вибору переможця тариф становить 0,6 % від бюджету закупівлі, але не менш як 3 тис. гривень та не більш як 170 тис. гривень.
Розмір плати розраховується автоматично електронною системою закупівель.
Щоб подати оскарження до АМКУ перейдіть у вкладку СКАРГИ.
Натисніть на кнопку СКАРГА ДО АМКУ.
Погодьтесь натиснувши ОК.
Додайте необхідні документи. Для цього виконайте послідовність, що вказана на скріні нижче.
Додані документи будуть відображатись вгорі форми додання cкарги.
Зверніть увагу! Біля полів: Назва Скарги, Тип порушення, Тип вимоги та Опис суті пункту скарги є позначка «?» при наведенні на яку відображається підказка щодо заповнення даного поля.
Заповніть поля: Назва Скарги, оберіть з випадаючого списку Тип пов’язаного елементу та коротко опишіть скаргу.
Порядковий номер пункту скарги заповнюється автоматично, в полі Заголовок пункту скарги коротко сформулюйте підставу оскарження.
У полі Опис суті пункту скарги необхідно детально описати підставу подання скарги: у чому саме полягає порушення процедури закупівлі; яким чином прийняте рішення (або дія, бездіяльність замовника) суперечить законодавству у сфері публічних закупівель; які фактичні обставини можуть це підтвердити. Також саме в цьому полі треба обґрунтувати наявність у скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів щодо рішення, дії чи бездіяльності замовника.
У разі оскарження умов тендерної документації або дії/бездіяльності замовника ДО кінцевого строку подання тендерних пропозицій, необхідно вказати, який документ надається на підтвердження обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а також, що саме підтверджує наданий документ.
Навпроти поля Тип порушення оберіть якого саме порушення стосується скарга.
Зверніть увагу! Якщо ви, не оберете Тип порушення ви далі не зможете заповнити поле Класифікація порушення.
Оберіть зі списку Класифікацію порушення.
Оберіть зі списку Тип вимоги.
Опишіть які дії має вчинити замовник за рішенням АМКУ. Та при необхідності натисніть ДОДАТИ ВИМОГУ, якщо бажаєте додати ще вимогу.
За потреби завантажте документи, які підтверджують порушення прав та законних інтересів скаржника, а також докази викладених обставин, для цього натисніть ДОДАТИ ДОКАЗ.
Додавання Доказів є опціональним!
Вкажіть Назву доказу та в полі Документ доказу, завантажте документ/документи (зі списку які ви вже додали до форми скарги вище).
За потреби ви можете ще додатково Додати пункт скарги.
Та заповніть необхідні поля.
Після чого натисніть ЗБЕРЕГТИ.
З’явиться повідомлення про успішне подання скарги.
Підпишіть скаргу електронним ключем.
Зверніть увагу! Підписання є обов’язковим!
Перегляньте чи відображаються всі документи натиснувши Долучені документи.
Також на цьому етапі, доки ще не сплачено за скаргу, в разі потреби її можна скасувати, для цього натисніть СКАСУВАТИ.
Підтвердіть скасування скарги.
З’явиться повідомлення, що скарга відкликана.
Ваша скарга буде скасована в системі та статус її зміниться ПОВЕРНЕНО ЯК ПОМИЛКОВЕ.
Щоб завершити подання скарги натисніть СПЛАТИТИ ЗА СКАРГУ.
Зверніть увагу! Після оплати не має можливості скасувати оскарження в системі!
Погодьтесь натиснувши ОК.
Система автоматично розраховує вартість за оскарження, вам необхідно вказати рахунок вашої компанії (IBAN), поставити галочку та обрати спосіб оплати.
Доки за скаргу не сплачено вона буде збережена як чернетка та відображатиметься статус В ПРОЦЕСІ ПУБЛІКАЦІЇ.
Після здійснення оплати, скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, яка разом зі скаргою автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель та статус скарги буде ОЧІКУЄ РОЗГЛЯДУ.
Орган оскарження у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в електронній системі закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду.
Строк розгляду скарги органом оскарження становить 7 робочих днів з дати прийняття скарги до розгляду, який може бути аргументовано продовжено органом оскарження до 12 робочих днів.
Коли оскарження буде прийнято до АМКУ, відображатиметься статус НА РОЗГЛЯДІ.