Щодо точок контакту для прийому та обслуговування споживачів за місцезнаходженням. Кейс

28.01.2022 10:54
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглянула скаргу Учасника (ТОВ “ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД”) щодо порушення Замовником (Виконавчий комітет Пирятинської міської ради) порядку проведення Процедури закупівлі.

Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації.

Скаржник зазначає, що у ТД Замовник вимагає мати у власності чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів за місцезнаходженням Замовника. Та надати відповідне документальне підтвердження (договір купівлі-продажу/договір оренди чи інші відповідні правовстановлюючі документи). Скаржник вважає, що зі змісту даної вимоги випливає, що учасник повинен мати у власності чи користуванні будівлі.

Згідно з оголошенням та Документацією,  місцезнаходження Замовника – Полтавська область, м. Пирятин, тобто саме за цією адресою Замовник вимагає від учасника наявність точок контакту (тобто, мінімум 2). 

Згідно з затвердженими Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності на ринку природного газу:

        2.2. При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: 2) створити точки контакту (які можуть знаходитись за місцезнаходженням ліцензіата) для надання інформації споживачам стосовно їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів.

 

Контактні дані і режим роботи кожної контактної точки повинні бути передбачені у договорі постачання природного газу і на сайті ліцензіата. Тобто, для здійснення даного виду ліцензованої діяльності учасник повинен створити точку контакту, яка може знаходитись за місцезнаходженням ліцензіата (учасника).

Скаржник має створені точки контакту у м. Львів (документи на підтвердження додаються до скарги), проте учасник не має можливості та не зобов’язаний створювати точки контакту в кожній області (регіоні) України, а тим більше за конкретним місцезнаходженням замовника.

У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.

Пропозиція подається шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, у послідовності із інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям. Документи подаються, відповідно до Документації. Відповідно до Документації Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону.

Визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність таким критеріям, зазначені в Додатку 2 Документації. Додаток 2 Документації містить кваліфікаційні критерії до учасника та спосіб їх документального підтвердження.

Відповідно до Документації, для підтвердження наявності обладнання та матеріально – технічної бази учасник надає довідку, складену в довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі. Ця довідка, у тому числі повинна містити інформацію про створення точок контакту для надання необхідної інформації споживачам, сайту та інформацію про наявність у власності учасника чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів. 

Згідно з умовами постанови НРКЕКП від 16.02.2017 № 201, учасники повинні мати у власності чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів за місцезнаходженням Замовника (надати відповідне документальне підтвердження (договір купівлі-продажу/договір оренди чи інші відповідні правовстановлюючі документи).

Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають у власності чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів саме за місцезнаходженням Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги ст. 5 та ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.

Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути ці невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку