Щодо строків розгляду тендерних пропозицій. Кейс

10.12.2021 14:41
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглянула скаргу Учасника (ФОП Чайки Вікторії Василівни) щодо порушення Замовником (Управління поліції охорони в Сумській області) порядку проведення Процедури закупівлі. 

Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його Пропозиції.

З першого питання виступив секретар тендерного комітету, яка повідомила, що після виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.08.2021 в електронній системі закупівель кваліфікація учасників оновилась до першочергового положення.

Рішенням тендерного комітету № 207 відхилено тендерну пропозицію ТОВ “КІД-В”.

Відповідно ст. 29 Закону, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої.

Наступною у списку пропозицій до розгляду є тендерна пропозиція ФОП Чайка Вікторія Василівна.

Голова тендерного комітету повідомив, що за результатами оцінки вимог тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Чайка Вікторія Василівна є такою, строк дії якої закінчився.

Відповідно 7 ст. 26 Закону тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій.

Тобто Законом передбачено право, а не обов’язок для замовника вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій.

Розділом III “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації передбачено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів з дати розкриття тендерних пропозицій.

Відповідно до даних електронної системи закупівель датою розкриття тендерних пропозицій є 25.05.2021 року. Отже, тендерна пропозиція учасника була дійсна до 22.09.2021 року.

На момент початку проведення Процедури закупівлі, початку строку дії тендерних пропозицій та початку розгляду скарги від 09.06.2021, діяла редакція Закону від 23.01.2021, яка не передбачала можливості зупинення перебігу строків на період розгляду скарг.

26.06.2021 вступила в силу редакція Закону, відповідно до якої ст. 18 передбачено, що розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частинами десятою та дванадцятою ст. 29, частиною 6 ст. 33, частиною 7 ст. 40 цього Закону. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. Відповідно до ст. 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.

За таких умов, кількість днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (24.05.2021) до дати відхилення тендерної пропозиції Скаржника (29.09.2021) (враховуючи попередні рішення Колегій) складає 112 днів.

 Замовник робить висновок, що у разі наявності процедури оскарження законодавець забезпечив право учасника та замовника у належні строки розглянути тендерну пропозицію (5 робочих днів, 20 робочих днів для відкритих торгів з публікацією англійською мовою) та укласти договір про закупівлю (до 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір та у разі проведення переговорної процедури закупівлі – через 10 днів (5 днів) з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю). Законом не передбачено зупинення загального строку дії тендерної пропозиції. Водночас, електронною системою закупівель зазначені вище норми щодо зупинення строків розгляду тендерних пропозицій реалізовано таким чином, що ні замовник, ні учасник не може втручатися у механізм зупинення строку розгляду тендерної пропозиції у разі наявності процедури оскарження. Електронна система закупівель кожного разу автоматично після ухвалених органом оскарження рішень повертала учасників закупівлі на кваліфікацію. Замовник щоразу розглядав тендерну пропозицію учасника ФОП Чайка В.В. в межах 5 робочих днів, які передбачено ст. 29 Закону.

Замовник щодо посилань Скаржника на нову редакцію Закону, яка діє з 26.06.2021, повідомляє наступне. Законом України від 03.06.2021 “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель” було внесено зміни до Закону України “Про публічні закупівлі” та заповнено прогалини у законодавстві. Зміни, на які наголошує скаржник, були реалізовані в електронній системі закупівель і до дії внесених змін – у автоматичному режимі після ухвалених органом оскарження рішень система повертає учасників закупівлі на кваліфікацію і розгляд тендерних пропозицій починається спочатку в межах строку 5 робочих днів.

У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.

Відповідно до розділу ІІІ Документації, Пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій.

Учасник має право:  

  •       відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
  •       погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції та наданого забезпечення тендерної пропозиції.

 

Додаток 2 Документації містить форму “Цінова пропозиція”. Учасник повинен дотримуватись такої форми. Додаток 2 Документації містить форму “Цінова пропозиція”, у якій зазначено: “1. Ми згодні дотримуватись положень цієї цінової пропозиції протягом 120 календарних днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів”. У складі Пропозиції Скаржника міститься цінова пропозиція (архівна папка “31 Цінова пропозиція.pdf.p7s.zip”, файл “31 Цінова пропозиція.pdf. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, дата оголошення Процедури закупівлі: 29.04.2021. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 25.05.2021.

Враховуючи вищенаведене, що розкриття Пропозицій відбулось 25.05.2021, станом на 26.06.2021 та, відповідно, станом на момент винесення рішення Колегії від 25.08.2021 строк дії тендерних пропозицій становив 80 днів. Строк дії Пропозиції Скаржника завершувався 05.10.2021. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Пропозицію Скаржника Замовником було відхилено 22.09.2021. Отже, на момент прийняття рішення Замовником про відхилення Пропозиції Скаржника, строк дії Пропозиції Скаржника не закінчився. Тому Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником. 

Керуючись ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

ПОСТАНОВИЛА:

Зобов’язати Управління поліції охорони в Сумській області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Чайки Вікторії Василівни за процедурою закупівлі — “запасні частини до службових АТЗ”, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-29-002655-a.


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку