Ми продовжуємо рубрику цікавих кейсів, сподіваючись, що вона є для вас корисною, а досвід інших допоможе вам уникнути помилок та стане у нагоді при вирішенні важливих питань.
Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію, або відповіли на хвилююче вас запитання?
Пишіть нам, і наші експерти обов’язково розглянуть ваш кейс, а ми додамо його до нашої рубрики.
Сьогодні ми розглянемо дуже цікавий кейс про формальні несуттєві помилки.
Замовник оголосив проведення процедури відкритих торгів на закупівлю Послуги провайдерів (послуги з доступу серверного обладнання до мережі інтернет та захисту інформаційних ресурсів від DDoS атак).
У свою чергу, Учасник (Скаржник) виявив бажання взяти участь у тендері та, згідно тендерної документації, подав свою пропозицію. В цьому кейсі Замовником було порушено права та законні інтереси Учасника в результаті необ’єктивного оскарження.
Ситуація виникла наступна. Скаржник вказав некоректну ціну у графі «Пропозиції на закупівлю». Загальна ж вартість пропозиції, яка була зазначена прописом, є правильною.
Замовник наголошує, що зазначена сума прописом у Пропозиції Скаржника помилок не має, і вона відповідає вказаній сумі вартості послуг за весь період – 74 970,00 грн. з ПДВ.
У цьому ж документі міститься інша ціна послуги – 7 809,375 грн. без ПДВ та 9 371,25 грн. з ПДВ, яка, нібито, суперечить відомостям, вказаним попередньо.
Насправді, суть у тому, що загальна вартість договору у рахунку була формально поділена на період дії договору (8 місяців), і була вписана умовна вартість послуг за 1 місяць, що ніяк не впливає на загальну суму. В результаті, після коми було зазначено три цифри для більшої точності розрахунків замість округлення до копійок.
Замовник не зміг зрозуміти, яка саме сума Пропозиції дійсна, і дійшов висновку, що Скаржник не визначився остаточно з ціною або надав результат розрахунків за невідомою формулою. За переконанням Замовника, така невідповідність не може вважатися формальною помилкою незначного характеру і порушує порядок проведення процедури закупівлі.
В свою чергу, Учасник вважає, що зазначена Замовником підстава для відхилення пропозиції все ж таки відноситься до формальних (несуттєвих) помилок.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» – формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглянула скаргу щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення своєї Пропозиції, у зв’язку з чим були розглянуті підстави відхилення Пропозиції Скаржника та встановлено наступне.
Відповідно до Документації, Пропозиція подається через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантажуються файли з формою пропозиції на закупівлю. У складі Пропозиції Скаржника міститься документ “ПРОПОЗИЦІЯ НА ЗАКУПІВЛЮ” , де зазначена загальна вартість Пропозиції – сімдесят чотири тисячі дев’ятсот сімдесят гривень (з ПДВ) – 74 970, 00.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна пропозиція Скаржника становила 74 970,00 грн. з ПДВ, остаточна пропозиція Скаржника становить 68 190,00 грн. з ПДВ. Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення у вищенаведений спосіб впливає на зміст Пропозиції.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником.
Колегія постановила:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника процедури закупівлі — “Послуги провайдерів (послуги з доступу серверного обладнання до мережі інтернет та захисту інформаційних ресурсів від DDoS атак)”.