Ми продовжуємо рубрику цікавих кейсів, що виникають у наших клієнтів і розглядаються юристами та експертами в сфері державних закупівель.
Сподіваємося, що приклади та ситуації, які тут розглядатимуться, будуть для вас цікавими і, можливо, допоможуть вам на практиці.
Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію, або відповіли на хвилююче вас запитання?
Пишіть нам, і наші експерти з радістю розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до нашої рубрики.
Замовником – Адміністрацією Корабельного району Миколаївської міської ради оголошено відкриті торги на закупівлю: Охоронні послуги.
Замовником, згідно протоколу засідання тендерного комітету, було відмінено процедуру відкритих торгів з підстави, що передбачена ст. 32 Закону «Про публічні закупівлі» : неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, а саме порушення строків розгляду тендерної пропозиції.
Також вказано, що «Замовником допущено порушення ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (строк розгляду тендерної пропозиції перевищує 5 робочих днів)».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Скаржник зазначає, що відповідно до ст. 29 Закону, строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом 1 дня з дня прийняття відповідного рішення.
Як відомо, Закон не передбачає обов’язку повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника саме протягом 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Тобто, Замовник мав можливість аргументованого продовження строку розгляду тендерної пропозиції до 20 робочих днів, але не скористався нею.
Відповідно ст. 32 Закону, замовник відміняє тендер у разі:
- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни – неможливість усунення порушень. При цьому, Замовник не довів наявність підстав для відміни процедури.
Таким чином, дії Замовника носять характер, спрямованих на навмисне спотворення результатів торгів, що призвело до порушення прав та законних інтересів Скаржника та до порушення Закону проведення процедури відкритих торгів.
У ході розгляду зазначеного питання АМКУ встановлено наступне.
Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі з наведеної вище підстави.
Відповідно до інформації, наведеної в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер, чим порушив ст. 32 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.