ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН

Кейс щодо відміни тендера у зв’язку з забороною планових госпіталізацій на період карантину. Чи підтримав АМКУ позицію Замовника?

17.09.2021 12:27
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

   Бажаєте, щоб ми розглянули вашу  ситуацію або відповіли на хвилююче питання?

   Пишіть нам.  Наші експерти розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до цієї цікавої рубрики. 

   Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянула скаргу Учасника (ТОВ “Фірма “КОЛІР”) щодо порушення Замовником (КНП ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ “ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ”) порядку проведення Процедури закупівлі послуг з прання і сухого чищення (прання, підсинювання, крохмалення, сушка і прасування білизни)

   Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить, зокрема, зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.

   Скаржник зазначає, що до моменту подання даної скарги до АМКУ пропозиція значиться як така, що “очікує рішення”, тобто з моменту подання Замовник не здійснював розгляд тендерної пропозиції ТОВ “ФІРМА “КОЛІР”.  При розгляді Скарги було встановлено, що Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, оскільки  неправомірно відхилив Пропозицію з підстав, наведених у протоколі засідання тендерного комітету. 

   Не розглядаючи повторно тендерну пропозицію ТОВ “ФІРМА “КОЛІР”, Замовник відмінив процедуру закупівлі з зазначенням підстави “Зменшення кількості хворих в лікарні у зв’язку з забороною планових госпіталізацій на період карантину, спричиненого коронавірусом, що призвело до скорочення фінансування згідно укладених договорів з Національною службою здоров’я України, зокрема на фінансування послуг, крім комунальних”. 

   Скаржник вважає, що Замовник умисно відміняє процедуру закупівлі та аргументує свою позицію зменшенням розміру фінансування, що пов’язано зі зменшенням кількості хворих. Отже потреба у закупівлі є, хворі є, фінансування є. Отже потреба в послугах постачальника теж є. 

   Тобто, замовник спочатку здійснював закупівлю послуги на прання 35100 кг білизни. На сьогодні його потреба може бути вдвічі менша, звісно, й фінансування пропорційно вдвічі менше. Однак це не є підставою для відміни закупівлі, бо потреба у закупівлі була та залишилась.

   Скаржник зазначає, що для підготовки тендерної пропозиції було витрачено людський ресурс та кошти для підготовки пропозиції. Оскільки Замовник “вирішив” відмінити закупівлю та провести ще одну, за умови безпідставної відміни закупівлі кошти будуть витрачені нецільовим способом та не відшкодуються.

   Замовник зазначає, що згідно з бюджетним запитом на 2021 рік, Замовником за рахунок коштів Національної служби охорони здоров’я України (далі – НСЗУ) було заплановано 280 755 280,00 грн (у тому числі 939 000,00 грн – на прання білизни), а на даний час, у зв’язку зі зменшенням кількості хворих в лікарні та забороною планових госпіталізацій на період карантину, спричиненим коронавірусом SARS-CoV-2, фактичний обсяг укладених договорів з НСЗУ складає 254 902 721,85 грн., отже бюджетні асигнування на потреби лікарні зменшено на 25 852 558,15 грн. Визнання тендеру таким, що не відбувся, у разі скорочення видатків можливе у випадку повного або часткового зменшення бюджетних асигнувань, та, згідно пункту 2 частини 5 статті 32 Закону є правом Замовника. У зв’язку з цим Замовник вважає, що Скаржник зловживає своїм правом на оскарження рішень Замовника та необґрунтовано звинувачує Замовника в неправомірних діях.

   Відповідно до частини першої статті 32 Закону, замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, у разі: 1) якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили; 2) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.

   Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни Процедури закупівлі з наведеної вище підстави.

   Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

   ПОСТАНОВИЛА:

   Зобов’язати КНП ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ “ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ” скасувати рішення про відміну процедури закупівлі“ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (прання, підсинювання, крохмалення, сушка і прасування білизни, ДК 021:2015: 98310000- 9 – Послуги з прання і сухого чищення)”, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку