Кейс щодо відхилення та недискримінації Учасників

21.06.2021 08:00
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

    Ми продовжуємо вже традиційну рубрику цікавих кейсів, які виникають у наших клієнтів. Сподіваємося, що такі приклади будуть для вас цікавими і допоможуть вам на практиці. 

   Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію або відповіли на хвилююче вас запитання?

   Пишіть нам – наші експерти розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до нашої рубрики.

   Скаржник зазначає, що в документації Замовником встановлено положення: “Тендерна пропозиція, що не відповідає медико-технічним вимогам, буде відхилена як невідповідна вимогам Тендерної документації”.

   Ця вимога не узгоджується з положеннями Закону України “Про публічні закупівлі”, які чітко встановлюють підстави для відхилення тендерних пропозицій. Стаття 31 Закону не передбачає такої підстави для відхилення тендерних пропозицій як “тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації”. Тому це положення тендерної документації суперечить Закону та порушує права учасників процедури закупівлі, в тому числі й Скаржника. 

   Замовник стверджує: в Документації визначено, що “Замовник, надаючи аргументи, відхиляє тендерну пропозицію в електронній системі закупівель у разі, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі”. 

   Таким чином, тендерна документація містить умову відхилення тендерної пропозиції, яка прямо передбачена Законом, і тому жодного порушення з боку Замовника чи порушення прав Скаржника немає.

   У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.

   Відповідно до Документації, пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про:

  • ціну;
  • відповідність кваліфікаційним критеріям учасника процедура
  • наявність/відсутність підстав, встановлених у статті 17 Закону та в тендерній документації.

   

   Тендерна пропозиція складається з кваліфікаційної та технічної частини. Кожна сформована частина подається окремим файлом. 

   Технічна частина складається з інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що вказані у Додатку до тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. А також мають надати детальний опис основних технічних характеристик товару. 

   У нашому випадку, відповідно до додатку Документації, тендерна пропозиція, що не відповідає медико – технічним вимогам, буде відхилена як невідповідна вимогам Тендерної документації.

    Відповідно до ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 

1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною 15 статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;

 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 

3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

   Як ми бачимо, Закон не містить такої підстави відхилення, як “не відповідає вимогам тендерної документації”. Положення Документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині. 

   Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

   Дії Замовника порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, а також принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

   Зважаючи на викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 

   Колегія встановила, що під час проведення процедури закупівлі Замовник допустив порушення, які на момент прийняття цього рішення можна виправити, зобов’язавши Замовника внести відповідні зміни до Документації. Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені.

   Керуючись ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі”, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ПОСТАНОВИЛА

   Зобов’язати КНП “Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування” внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – “Медикаменти різні” з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку