Кейс щодо наявності у працівників відповідної кваліфікації

28.06.2021 09:00
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

  Ми продовжуємо рубрику, в якій  розглядаємо кейси оскаржень, цікаві чи неординарні ситуації, що виникли у наших клієнтів. А також публікуємо висновки та поради наших експертів в сфері державних закупівель та юристів з приводу тої чи іншої ситуації.

    Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію, або відповіли на хвилююче вас запитання?

   Пишіть нам, наші експерти розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до нашої рубрики.

   Скаржник зазначає, що у Документації встановлена вимога  про наявність працівників відповідної кваліфікації. Учасник повинен вказати не менше одного працівника у штаті, який пройшов навчання та зобов’язаний надати відповідне документальне підтвердження, а саме – оригінал або копію посвідчення про проходження навчання згідно “Правил безпеки системи газопостачання України”. Також має бути витяг з протоколу, згідно якого особа може бути призначена, як відповідальна за газове господарство.

   Пунктом 1.1 Правил безпеки систем газопостачання, що затверджені Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285 зазначається, що ці Правила поширюються на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, діяльність яких пов’язана з будівництвом, ремонтом, розширенням, реконструкцією, технічним переоснащенням (далі – будівництво), експлуатацією систем газопостачання (далі – експлуатація), а також роздрібною торгівлею зрідженим вуглеводним газом у балонах.

    Скаржник повідомляє, що ТОВ “Кейтерінг Сервіс Кампані” здійснює свою діяльність у будівлі, до якої відсутнє підведення газопостачання. 

   Таким чином, такі вимоги порушують право Скаржника взяти участь в цьому тендері. Замовник зазначає: оскільки йому невідомо, яким саме методом буде здійснюватися приготування їжі учасником, а одним із них є метод із застосуванням обладнання, що працює від системи газопостачання, то ця вимога вважається законодавчо обґрунтованою. Якщо ж учасник використовує обладнання, що працює від інших джерел енергії, то в такому разі вимога не є обґрунтованою.

   Отже, замовник вимагає надання документів та інформації, що не передбачені чинним законодавством України для учасників або законодавством країн учасників-нерезидентів. При цьому, учасник повинен надати на вибір:

  • аналог документу (при наявності) з відповідним поясненням подання аналогу документу;
  • пояснювальну записку з законодавчо обґрунтованими причинами неподання документів та інформації.

   

   Тобто, Учасник може завжди надати на розгляд замовнику лист-пояснення щодо можливості чи неможливості надання документів для підтвердження своїх вимог.

   У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.

   Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимог. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають не менше одного працівника у штаті, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. 

   Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 10 Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

   Дії Замовника порушують вимоги ч.4 ст. 5 та ч.4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. А також порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч.1 ст. 5 Закону. 

   Отже, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

   Враховуючи викладене, керуючись ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі», Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель,

   ПОСТАНОВИЛА:

   Зобов’язати КП “Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради” внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – “Послуги по забезпеченню харчування стаціонарних хворих, які перебувають в Центральній міській лікарні Червоноградської міської ради”, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку