Кейс про послуги з організації харчування

31.05.2021 09:00
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

   Ми продовжуємо рубрику цікавих кейсів, що виникають у наших клієнтів і розглядаються юристами та експертами в сфері державних закупівель.

   Сподіваємося, що приклади та ситуації, які тут розглядатимуться, будуть для вас цікавими і, можливо, допоможуть вам на практиці. 

   Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію, або відповіли на хвилююче вас запитання?

   Пишіть нам, і наші експерти з радістю розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до нашої рубрики.

   Замовником в електронній системі закупівель опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю Послуги з організації харчування. Очікувана вартість предмету закупівлі – 10 062 500 грн.

   Скаржник зазначає, що Замовник у Документації встановив дискримінаційні вимоги щодо місця надання послуг з організації харчування в кроковій доступності, але не далі, ніж 3 км від місцезнаходження Замовника. Ці вимоги фактично може виконати один учасник, який вже має приміщення на території Замовника, що в свою чергу обмежує коло потенційних учасників, порушує принцип вільної конкуренції, може мати корупційну складову та порушує право Скаржника бути учасником даних відкритих торгів.

   Скаржник вважає, що для уникнення дискримінації та для збільшення потенційного кола учасників необхідно внести зміни до Документації. Це сприятиме обранню найякісніших послуг з найкращими технічними характеристиками і забезпечить участь у відкритих торгах широкому колу учасників представлених на ринку України.

   Враховуючи вищенаведені умови, за твердженням Скаржника, приміщення учасника повинно знаходитись на території Замовника, що порушує право широкого кола осіб прийняти участь у даній процедурі закупівлі.

   Крім того, Скаржник стверджує, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено умов щодо відстані розташування приміщення виконавця (їдальні), який надає послуги з організації харчування.

   Також він зазначає, що згідно Документації, неможливо перевірити дотримання учасниками умов місцезнаходження їх приміщень (не далі, ніж 3 км від місцезнаходження Замовника). А також відсутні документи, які підтверджують відповідність такій умові.

   Якщо, навіть, припустити можливість участі більше одного учасника в даній процедурі закупівлі, то неврегульованість механізму перевірки місцезнаходження приміщення учасника призведе до безпідставного відхилення тендерної пропозиції такого учасника.

   Зазначені дії Замовника дискримінують потенційних учасників даної процедури закупівлі та мають ознаки корупційної складової, оскільки встановлені вимоги свідчать про намір обрати Переможцем даної процедури закупівлі конкретного учасника, приміщення якого вже знаходиться на території Замовника.

   Скаржник зацікавлений прийняти участь у Процедурі закупівлі та може запропонувати до постачання якісні послуги з організації харчування, але вимоги Замовника обмежують коло учасників, що порушує його права та законні інтереси.

   У Документації Замовника встановлено, що послуги мають надаватися в приміщенні Виконавця, в кроковій доступності, але не далі, ніж 3 км. від місцезнаходження Замовника. Дана відстань обумовлена виключно специфічними умовами навчання слухачів (розпорядок дня, стислі терміни прийомів їжі).

   Замовник зазначає, що у нього відсутнє власне приміщення для харчування, яке може вміщувати необхідну кількість слухачів – 750 осіб. Також відсутні транспортні засоби, які могли б перевезти одночасно 750 слухачів до приміщення для харчування.

   Тому Замовник вважає, що жодних “дискримінаційних вимог” в Документації немає, оскільки подібні умови відсутні, а у радіусі трьох кілометрів від Замовника є щонайменше чотири заклади харчування, що відповідають вимогам Документації.

   У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.

   Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення вищезазначеної вимоги Документації.

   За таких умов участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають приміщення в кроковій доступності не далі, ніж 3 км від місцезнаходження Замовника.

   Згідно з ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

   Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

   Дії Замовника порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.  

   Керуючись ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановила:

   Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – “Послуги з організації харчування» з метою усунення порушень.

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку