Кейс щодо даних, доступ до яких є у відкритих реєстрах

13.10.2021 11:26
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглянула скаргу Учасника (ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС») щодо порушення Замовником (Військова частина 1471) порядку проведення Процедури закупівлі.

Скаржник зазначає, що згідно з частиною 12 Оголошення Переможець зобов’язаний надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель – оригінал/копія/електронна довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, виданого відповідним державним органом України на ім’я Замовника, датована після оприлюднення оголошення про проведення відбору та у строк, що не перевищує одного дня з дати оприлюднення в електронній системі закупівель.

 Статтею 17 Закону, встановлено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Інформація про наявність/відсутність заборгованості із податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів доступна в електронній системі закупівель, доступ до якої Замовник отримує через направлення електронного запиту до фіскального органу, та знаходиться у вільному доступі на сайті Державної податкової служби України за посиланням https://tax.gov.ua/businesspartner.

 З огляду на викладене, можна зробити висновок, що Замовник порушив пряму імперативну норму Закону. Статтею 17 Закону встановлено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається Замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.

 Окрім того, відповідно до п.3 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2018 року № 733. У Наказі передбачено, що: “Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником”. Тобто, дана вимога стосується тільки Переможця Процедури закупівлі. Таким чином, встановивши дану вимогу, Замовник керувався виключно чинним законодавством України, а тому підстави для задоволення Скарги в цій частині – відсутні. 

У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 12 Оголошення, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує одного дня з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17. А саме: оригінал/копія/електронна довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, виданого відповідним державним органом України на ім’я Замовника, датована після оприлюднення оголошення про проведення відбору. 

Слід зазначити, що зазначена інформація є публічною та міститься, зокрема, на сайті Державної податкової служби України. Відповідно до статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

 Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. 

Вимоги Замовника порушують норми статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.

Керуючись статтею 18 Закону України “Про публічні закупівлі” та статтею 10 Закону України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

ПОСТАНОВИЛА:

Зобов’язати Військову частину 1471 внести зміни до оголошення про проведення відбору за процедурою закупівлі – “Джеми в асортименті”, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.

Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку