ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН

Аномально низька ціна щодо необхідності надання розрахунків вартості послуг

13.05.2021 10:39
0
Поділитися на facebook
Поділитись
Як подати пропозицію для участі у закупівлі на майданчику «Держзакупівлі.онлайн» (2)

   Цією статтею ми розпочинаємо нову рубрику на нашому сайті кейси оскаржень закупівель в АМКУ, цікаві кейси від наших експертів та юристів. Ми будемо детально розглядати питання та ситуації, які виникають у клієнтів нашого майданчика.

   Сподіваємось, ця рубрика буде для вас корисною, а досвід інших допоможе вам уникнути помилок або стане у нагоді при вирішенні важливих питань.

   Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію, або відповіли на хвилююче вас запитання?

   Пишіть нам, і наші експерти з радістю розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до нашої рубрики. 

   Сьогодні ми розглянемо ситуацію оскарження учасником аномально низької ціни його тендерної пропозиції.

  Розглянемо ситуацію з оскарження аномально низької ціни на прикладі закупівлі “Послуги з розробки програмного забезпечення автоматизованої системи управління Єдиного електронного реєстру бажаючих отримати послуги з оздоровлення та відпочинку дітей міста Харкова”,  загальна вартість якої складає 299 999,00 грн. 

   Електронною системою закупівель ціну тендерної пропозиції Скаржника було автоматично визначено як аномально низьку ціну, у зв’язку з чим, відповідно до вимог ст. 29 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), Скаржник листом надав обґрунтування ціни Послуг.

   Обґрунтування було надано Учасником, відповідно до Закону, за такими факторами:

  • сприятливі умови розробки проєкту (сформовано команду спеціалістів, які виконували аналогічні продукти);
  • застосування технологічних процесів у розробці (методологія роботи, стандартизація процесів в роботі команд спеціалістів, паралельне виконання робіт на різних етапах розробки).

   Оскільки Скаржник виходить на новий ринок, а тому свідомо зменшує свою цінову пропозицію (за рахунок зменшення норми прибутку), це є проявом здорової конкуренції. Тим самим надає Замовнику одноразову знижку.

   Розглянувши пропозицію Скаржника, Замовник вирішив її відхилити.

   Підставою для відхилення Замовник зазначив наступне:

   “У листі-поясненні немає доданих розрахунків вартості послуг, Замовник в особі Уповноваженої особи не має можливості здійснити належну оцінку достовірності аномального заниження ціни та здійснити належне її порівняння із діючими цінами у регіоні, що можуть бути застосовані як інформаційно-довідкові при розрахунку очікуваної вартості закупівель”.

   Згідно Закону, Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію у разі, якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості. А також, у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного Законом.

   У ході розгляду зазначеного питання АМКУ встановлено наступне:

   Відповідно до ст.29 Закону, учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.  

      Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості. А також у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного Законом.

   Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:

  • досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
  • сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
  • отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.

   Відповідно до ст. 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в ст. 29 Закону.

   Враховуючи викладене, АМКУ вважає рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника дискримінаційною умовою, тому вона була відхилена неправомірно .

   Отже, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника було скасовано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.


Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку