Цією статтею ми розпочинаємо нову рубрику на нашому сайті – кейси оскаржень закупівель в АМКУ, цікаві кейси від наших експертів та юристів. Ми будемо детально розглядати питання та ситуації, які виникають у клієнтів нашого майданчика.
Сподіваємось, ця рубрика буде для вас корисною, а досвід інших допоможе вам уникнути помилок або стане у нагоді при вирішенні важливих питань.
Бажаєте, щоб ми розглянули вашу конкретну ситуацію, або відповіли на хвилююче вас запитання?
Пишіть нам, і наші експерти з радістю розглянуть ваш кейс, і ми додамо його до нашої рубрики.
Сьогодні ми розглянемо ситуацію оскарження учасником аномально низької ціни його тендерної пропозиції.
Розглянемо ситуацію з оскарження аномально низької ціни на прикладі закупівлі “Послуги з розробки програмного забезпечення автоматизованої системи управління Єдиного електронного реєстру бажаючих отримати послуги з оздоровлення та відпочинку дітей міста Харкова”, загальна вартість якої складає 299 999,00 грн.
Електронною системою закупівель ціну тендерної пропозиції Скаржника було автоматично визначено як аномально низьку ціну, у зв’язку з чим, відповідно до вимог ст. 29 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), Скаржник листом надав обґрунтування ціни Послуг.
Обґрунтування було надано Учасником, відповідно до Закону, за такими факторами:
- сприятливі умови розробки проєкту (сформовано команду спеціалістів, які виконували аналогічні продукти);
- застосування технологічних процесів у розробці (методологія роботи, стандартизація процесів в роботі команд спеціалістів, паралельне виконання робіт на різних етапах розробки).
Оскільки Скаржник виходить на новий ринок, а тому свідомо зменшує свою цінову пропозицію (за рахунок зменшення норми прибутку), це є проявом здорової конкуренції. Тим самим надає Замовнику одноразову знижку.
Розглянувши пропозицію Скаржника, Замовник вирішив її відхилити.
Підставою для відхилення Замовник зазначив наступне:
“У листі-поясненні немає доданих розрахунків вартості послуг, Замовник в особі Уповноваженої особи не має можливості здійснити належну оцінку достовірності аномального заниження ціни та здійснити належне її порівняння із діючими цінами у регіоні, що можуть бути застосовані як інформаційно-довідкові при розрахунку очікуваної вартості закупівель”.
Згідно Закону, Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію у разі, якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості. А також, у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного Законом.
У ході розгляду зазначеного питання АМКУ встановлено наступне:
Відповідно до ст.29 Закону, учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості. А також у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного Законом.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
- отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Враховуючи викладене, АМКУ вважає рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника дискримінаційною умовою, тому вона була відхилена неправомірно .
Отже, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника було скасовано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.