Планування закупівлі

24.02.2021 12:33
0
Поділитися на facebook
Поділитись
картин (1)

   Для того, щоб закупівля пройшла вдало, потрібно чітко та поетапно спланувати усі кроки та нюанси проведення процедури закупівлі, а також визначити потреби, умови договору та вимоги до учасника. Однак, визначимо етапи більш детально.

  Основними дотендерними процедурами є:

          Опрацювання потреб;

          Визначення потреби (технічний регламент – постанова КМУ №927);

          Визначення умов договору (перерахунок ціни, графік, умови оплати, тощо);

          Визначення вимог до учасника;

          Визначення очікуваної вартості;

          Визначення предмету закупівлі;

          Консультації: з ринком, з іншими замовниками, з майданчиком;

          Оприлюднення плану;

          Оголошення процедури.

   Надалі встановлюються строки  проведення тендерної процедури з урахуванням можливих вимог та оскаржень, та строку, необхідного для укладання договору. Наступним етапом є виробництво, а далі – транспортування товарів.

   Тепер пропонуємо розглянути основні стратегічні питання закупівлі.

   Дуже важливим пунктом є робота із внутрішнім замовником/стейкхолдерами, а також консультації з ринком (виявлення обсягів та періодичність процедур, строк оплати, форми та суми забезпечення виконання, графік постачання) – у разі необхідності. Крім того, не будуть зайвими консультації з іншими замовниками та майданчиком. Велику увагу варто приділити формуванню тендерної документації, а саме:

*забезпеченню/процедурі, договору, інших дій;

*формулі перерахунку ціни (Platts, Argus, довідки щодо коливань ДЗІ/ТПП, дослідження ринку);

*очікуваній вартістості/високій або наближеній до ринкової;

*географії поставки.

   

   Як показує практика, завжди є певні ризики, із якими можна зіткнутися. Якщо виявити основні з них, то ми б наголосили наступні:

  1. Строки проведення процедури (наявність запасів та укладених договорів).
  2. Процес укладання договорів (перехід на електронний документообіг).
  3. Зрив постачання (особливо ризиковано для АЗС – мінімізація: строки оплати, графік отримання талонів/карток).
  4. Змова учасників, відсутність учасників на торгах.
  5. Запит зайвих документів в складі тендерної документації.
  6. Акцизні склади у замовника (опт, дрібний опт – внутрішні переміщення).

  У разі, коли ви знаєте про усі можливі ризики, запобігти їм все ж простіше.

   

   Для тих, кому цікава така статистика, ми пропонуємо наступну інформацію. Переглянувши дані за 2020-2021 роки, ми зібрали для вас Топ 5 замовників та їхні процедури закупівлі:

          Міністерство оборони України (очікувана вартість майже 7,6 млрд грн, сума завершених тендерів  6, 14 млрд  грн , 22 завершених тендери, 60 договорів)

          Філія «Центр забезпечення виробництва «Акціонерного товариства «Українська Залізниця» (очікувана вартість майже 6,15 млрд грн, сума завершених тендерів  4,78 млрд  грн , 72 завершених тендери, 72 договори)

          Національна поліція України (очікувана вартість майже 2,17 млрд грн, сума завершених тендерів  1,17 млрд  грн , 5 завершених тендери, 9 договорів)

          Центральна база забезпечення пально-мастильними матеріалами Національної гвардії України (очікувана вартість майже 422,5 млн грн, сума завершених тендерів  283,1 млн  грн , 6 завершених тендери, 16 договорів)

          АТ «Укрпошта» (очікувана вартість майже 420 млн грн, сума завершених тендерів  356,4 млн  грн , 89 завершених тендерів, 89 договорів)

 

   Сподіваємося, ця тема була для вас цікавою та корисною. Вдалих вам закупівель!

 




Поділитися на facebook
ПОДІЛИТИСЬ
0

КОМЕНТАРІ

Підписка на розсилку